اخلاق مداری کاندیدا عاملی برای حضور مردم در پای صندوق های رای است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: اخلاق مداری عاملی است که به مردم برای حضور در کنار صندوق‌ های رای انگیزه می‌دهد اما فرافکنی، فضای آلوده و ناسالم زمینه ناامیدی مردم و انتخاب غیر اصلح را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۴ اسفندماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با بیان اینکه به درستی معنای انتظار را درک نکرده ایم، گفت: انتظار دو گونه یعنی انتظار ناکارآمد و انتظار کارآمد است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: انتظار ناکارآمد برگرفته از دو نوع تفکر اول ترویج اباهه‌ گری برای تعجیل در ظهور، دوم ترویج انفعال و گوشه‌گیری در زمان ظهور است.

وی بیان کرد: در مدل انتظار ناکارآمد اینگونه تلقین می‌شود که منتظران برای تحقق ظهور هیچ وظیفه ای ندارند و قائل به این هستند که هیچ کاری از دست منتظران بر نمی‌آید و اصلاح جامعه فقط کار یک نفر است که می‌تواند گره‌ها را باز کند و آن هم امام زمان (عج) است دیگران هیچگونه تکلیفی وظیفه‌ای ندارند.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: یک تفکر غلط دیگر در مدل انتظار ناکار آمد این است که می گوید؛ اگر می‌خواهی امام زمان (عج) ظهور کند باید اجازه دهی فساد، ظلم، تجاوز، تباهی و گناه زیاد شود تا امام زمان (عج) ظهور کند که به منتظران تلقین می‌کند شما فقط بنشینید دست به دعا بردارید برای ظهور امام زمان (عج) تا منجی بیاید و همه چیز را درست کند.

خطیب جمعه عنبرآباد تصریح کرد: در انتظار کارآمد، منتظران برای تحقق ظهور و به سر آمدن انتظار به دنبال تغییر هستند و به دنبال این می باشند که در عصر انتظار برای تغییر وضع موجود قدمی بردارند تا به وضع مطلوب که محقق ظهور است، برسند.

وی با اشاره به این که انتظار کارآمد برای ظهور مقدماتی دارد، عنوان کرد: در این انتظار منتظران از سر از پای نمی شناسند زیرا ظهور حضرت حجت ویژگی هایی دارد که اولین آن، گسترش عدالت است زیرا با تحقق ظهور است که عدالت در تمام دنیا گسترش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش قرار گرفتن، خاطرنشان کرد: با عدالت فقر، بیکاری، فساد، اختلاس، ربا، دزدی و همه ناهنجاری‌ها ریشه کن می‌شوند، دولت کریمه که در آن فقیر، بیکاری و فساد نیست و ظالم توان ظلم به مظلوم را ندارد، شکل می گیرد.

امام جمعه عنبرآباد دومین ویژگی زمان ظهور امام عصر (عج) را فراوانی نعمت و نازل شدن برکات آسمان و زمین برشمرد و افزود: سومین ویژگی زمان ظهور، کامل شدن عقل‌هاست و امام باقر (ع) فرمود؛ وقتی قائم ما قیام می‌کند خداوند دست او را بر سر بندگان قرار می‌دهد و از این طریق عقل آنها جمع می‌کند و عقل‌ها به  کمال می‌رسند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به نیمه شعبان، ابراز کرد: خداوند متعال قبل از شب قدر ماه رمضان یک شب قدر در ماه شعبان قرار داده که در ما تحول ایجاد می‌کند بنابراین برای ورود به ضیافت الهی ماه رمضان باید از قدرت شب قدر نیمه شعبان استفاده کنیم.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه کمتر از یک هفته دیگر تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وقت باقی است، تاکید کرد: انتخابات هرچه پر شورتر برگزار شود به کشور امنیت می دهد و برای کشور پشتوانه مردمی ایجاد می کند.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: وقتی دشمن بداند و ببیند که یک کشور پشتوانه مردمی قوی دارد، ناامید و مایوس می شود اما اگر انتخابات کم رونق باشد آن زمان است که دشمن حریص می‌شود، فتنه انگیزی، تحریم و کارشکنی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «انتخابات استمرار و تضمین پیشرفت کشور است یعنی حل مشکلات از طریق صندوق رای و با انتخابات امکان‌پذیر است بنابراین حضور حداکثری و مشارکت بالا تاثیر مستقیم بر امنیت کشور دارد و امنیت زیربنای خیلی از مسائل از جمله مسائل اقتصادی است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: امروز دشمن با تمام اعوان، انصار و امکاناتش کمین کرده و دنبال فرصت برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند امید دشمن را قطع می‌کند و محاسباتش را تغییر می‌دهد.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: دشمن ابتدا به دنبال این است که بین حاکمیت و مردم فاصله ایجاد کند و بعد نقشه‌های خود را عملی کند بنابراین نباید از مکر و حیله و نقشه شوم دشمن غافل شویم.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، محاسبات دشمن در تمام حوزه ها را تغییر می دهد، ابراز کرد: ان شاءالله همان طور که مردم بصیر و آگاه در ۲۲ بهمن ماه حضور پررنگی داشتند در ۱۱ اسفندماه نیز با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه در پای صندوق‌ های رای، باز هم دشمن را ناامید و محاسبات آنها را تغییر خواهند داد.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: فضای انتخابات در تمام کشور یک فضای رقابتی است و فضا برای حضور و رقابت همه جریان‌ها و سلایق فراهم شده است.

خطیب جمعه عنبرآباد خطاب به کاندیدای، گفت: کاندیدا در فرصت تبلیغاتی که در اختیار دارند با محور قرار دادن رعایت اخلاق اسلامی به ارائه برنامه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های خودشان بپردازند و از تخریب، فرافکنی، تهمت و افترا نسبت به یکدیگر خودداری کنند و با اخلاق، متانت، بردباری و سعه صدر فرافکنی‌ها را پاسخ دهند تا مبادا در زمین دشمن بازی کنند.

وی اضافه کرد: هواداران، طرفداران و تبلیغ کنندگان کاندیداها هم مراقب باشند در مسیر طرفداری و تبلیغ فرد مورد نظرشان طوری عمل و طرفداری کنند، حرف بزنند و موضع بگیرند که دیانت و آخرتشان را با دنیای دیگران معامله نکنند.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: کاندیدا، هوادارانشان، فعالان رسانه‌ها، فضای مجازی و تبلیغاتی همه و همه طوری تلاش کنند که در رقابت‌های انتخاباتی دیانت و اخلاق حاکم باشد و بدانیم که ایجاد یک فضای سالم و عاری از تخریب، تهمت، افترا و فرافکنی است که کمک می‌کند تا انتخاب اصلح صورت بگیرد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: اخلاق مداری عاملی است که به مردم برای حضور در کنار صندوق‌های رای انگیزه می‌دهد اما فرافکنی، فضای آلوده و ناسالم زمینه ناامیدی مردم و انتخاب غیر اصلح را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم فضای انتخابات را دینی، اخلاقی و اسلامی پیش ببریم تا ان شاء الله حماسه ۱۱ اسفند به کوری چشم دشمنان، بدخواهان، معاندان و مستکبران به نفع اسلام، انقلاب اسلامی و مردم رقم بخورد.

کد خبر 1751321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha