مشارکت جدی مردم در انتخابات فرصتی برای رشد اقتصادی کشور است

حجت الاسلام کاظم صادقی با بیان اینکه رای ندادن باعث آسیب از دست دادن تصمیم‌ سازی و کشف افکار جدید می‌شود، گفت: اقتصاد جدای از مشارکت نیست، مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی برای رشد اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۴ اسفندماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن تبریک میلاد امام عصر (عج) و هفته سرباز گمنام امام زمان (عج)، گفت: مدیریت پنهان عالم مهم‌ترین مولفه عصر غیبت است.

امام جمعه جازموریان افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مرگ ما عصاره حیات ماست و ما هر طوری زندگی کنیم همان‌ گونه می میریم بنابراین حضرت هشدار می‌دهند مرگ بدون معرفت امام زمان (ع)، مرگی جاهلانه است یعنی عمر خویش را بدون مدیریت معصوم (ع) سپری کرده است.

وی یکی از خصوصیات  آخرالزمان و عصر غیبت را مدیریت فعالانه اما مخفیانه امام زمان (عج) دانست و بیان کرد: امام رضا (ع) در دعای معروف خود برای امام عصر(عج)، آن حضرت چنین فرمودند؛ آقای بزرگواری که هم مجاهد و مبارز و هم سخت‌کوش و پر تلاش است این لقب گویای این حقیقت است که امام زمان(ع) در عصر غیبت، تلاش‌گری هستند که وظایف الهی خویش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف منتظران سبک شناسی مدیریت و همراهی صبورانه با حضرت ولی عصر (عج) است.

خطیب جمعه جازموریان انقلاب اسلامی را جلوه‌ای بارز از مدیریت پنهان امام زمان(عج) برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با راهبرد نیابت عامه در عصر غیبت، یعنی عنصر مرجعیت، زعامت و ولایت فقیه به عنوان تحقق رکن امامت و اسلامیت و همچنین با راهبری کلان جامعه ایران اسلامی و تربیت صدها هزار شهید و رزمنده، به عنوان تحقق رکن امت و جمهوریت و تحقق نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، زمینه‌ساز ظهور آن حضرت می‌باشد.

وی ادامه داد: به فرموده امام خامنه‌ای (مدظله العالی)؛ «این نوح، امام زمان(عج) است... دریا طوفان، سختی و مشکلات دارد اما وقتی کشتیبان، بنده‌ برگزیده‌ خداست، معصوم است، بیمی وجود ندارد... به ناخدای این کشتی حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) عرض می‌کنیم: کشورِ خودش را به ساحل نجات برساند، مردم مومن ایران را حمایت و کمک کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که آینده مطلوبی را برای ایران اسلامی و مردم رقم خواهد زد، مشارکت در انتخابات است.

امام جمعه جازموریان عنوان کرد: شگردهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود استفاده از کلید واژه‌های بی‌فایده بودن انتخابات، تخلف، انتخابات غیر آزاد، انتخابات مهندسی شده، انتصابات به‌ جای انتخابات، ایجاد دو قطبی‌های کاذب بین مردم و نظام و... است.

وی بیان کرد: هر چند دشمنی دشمنان کاملا روشن بوده و عدم صداقت آن‌ها نیاز به توضیح ندارد اما متاسفانه آنچه برخی از مردم را به تردید وا می‌دارد، همسویی برخی افراد در داخل کشور با دشمن است.

حجت الاسلام صادقی محور تلاش‌های دشمن از القای شبهات را ایجاد شکاف و جدایی میان مردم و نظام دانست و تاکید کرد: عدم شرکت در انتخابات به دلیل مخالفت با وضعیت فعلی اقتصادی، گزینه‌ مناسبی نیست برعکس انتخابات فرصتی برای انتخاب مسئولین لایق و حلال مشکلات است.

خطیب جمعه جازموریان با بیان اینکه رای ندادن باعث آسیب از دست دادن تصمیم‌ سازی و کشف افکار جدید می‌شود، اظهار کرد: اقتصاد جدای از مشارکت نیست، مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی برای رشد اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: آسیب‌های مشارکت حداقلی در انتخابات برای کشور به مراتب بیشتر از انتخاب گزینه رأی‌ ندادن به هر دلیلی است، مشارکت کم مردم در انتخابات، منجر به بروز آسیب‌های امنیتی می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه حضور در انتخابات به مراتب موثرتر از قدرت نظامی است، خاطرنشان کرد: انتخابات نشان‌ دهنده‌ عزم و اقتدار ملی است بنابراین عدم حضور نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را زیادتر و پیچیده‌تر می‌کند.

امام جمعه جازموریان با اشاره به شاخصه های یک نماینده اصلح و کارآمد در بیانات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی‌ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی برخی از این شاخصه ها است.

وی گفت: از سایر شاخصه های نماینده اصلح در کلام رهبری می توان به پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها، استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح (خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی)، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، صمیمی بودن با مردم و خود را خدمتگذار مردم دانستن، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن، مومن با تقوا و متوکل به خدا، ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری اشاره کرد.

کد خبر 1751322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha