هنرمندان چهارمحال و بختیاری در انتخابات شرکت کردند

هنرمندان چهارمحال و بختیاری با حضور دسته جمعی خود در انتخابات رای خود ار در صندوق رای انداختند و اعلام کردند این حضور وحدت و انسجام ایران اسلامی بیش از پیش تقویت و با جمع تک تک آرای مردم اقتدار کشور تثبیت می‌شود و برای آن تمثیلی از جمع سی مرغ برای تبدیل شدن به سیمرغ افسانه‌ای آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، هنرمندان چهارمحال و بختیاری با حضور دسته جمعی خود در انتخابات رای خود ار در صندوق رای انداختند و اعلام کردند این حضور وحدت و انسجام ایران اسلامی بیش از پیش تقویت و با جمع تک تک آرای مردم اقتدار کشور تثبیت می‌شود و برای آن تمثیلی از جمع سی مرغ برای تبدیل شدن به سیمرغ افسانه‌ای آوردند.

یکی از شاعران این استان انتخابات را نماد وحدت در جامعه دانست و گفت: همیشه تحقق وحدت، انسجام و همدلی در عرصه انتخابات تجلی یافته است.

احمدرضا الیاسی افزود: برخی عنوان می‌کنند رای بدهیم که چه شود؟ این در حالی است که باید به آنها گفته شود اگر رای ندهید و در تعیین سرنوشت خود سهیم نشوید حق بزرگی را از خود سلب کرده‌اید.

وی افزود: هر رای ما آینده خود و فرزندانمان را مشخص می‌کند از همین رو باید به آینده امیدوار بود و با انتخاب فرد اصلح در مسیر رشد و پیشرفت کشور گام برداریم.

این هنرمند چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تجربه‌های خوب و بد در سال‌های گذشته نشان داده که رای ما تا چه میزان در تعیین سرنوشت‌مان موثر است از همین رو علاوه‌بر اینکه باید از حق رای خود دفاع کرد و بلکه با انتخاب آگاهانه در ساختن آینده مناسبی برای خود و فرزندانمان سهمین هستیم.

الیاسی تصریح کرد: در منطق الطیر عطار داستان سیمرغ را داریم که ۳۰ مرغ در طلب سیمرغ افسانه راهی دشوار را طی کردند و پس از آنکه به مقصد رسیدند مشخص شد که سیمرغ افسانه‌ای همین سی مرغ هستند و تک تک قدرت‌ها وقتی جمع شوند قدرت بزرگی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: قدرت‌های کوچک با یک دستی و اتحاد می‌توانند به یک قدرت واحد و بزرگ تبدیل شوند که با اتحاد و همدلی در انتخابات آینده خوبی را برای کشور رقم خورده است.

این شاعر استان در پایان به شعری از حضرت حافظ مبنی بر وحدت و انسجام اشاره کرد و گفت: «حُسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت/ آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت» .

اقتدار ایران در پرتو حضور حداکثری در انتخابات

نویسنده و کارگردان رشته تئاتر گفت: مشارکت در انتخابات برای اقتدار، امنیت و آبادانی کشور موضوع مهمی است و همگان با حضور در پای صندوق های رای وحدت، انسجام و پیوستگی خود را به جهانیان نشان داده است.

محمد حسن سلیمی ادامه داد: شرکت در انتخابات نه تنها در بعد داخلی بلکه دستاوردهای خوبی در عرصه بین‌الملل دارد و افرادی که با رای حداکثری مردم انتخاب می‌شوند از اعتماد به نفس بالایی برای پیشبرد بهتر امور کشور برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب با حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور تداوم می‌یابد و انتخابات تبلور مشارکت مردم در عرصه سیاستگذاری و چگونگی مدیریت جامعه است.

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در ایران

همایون علیدوستی افزود: انقلاب اسلامی ایران تبلوری از مردم‌سالاری دینی است که با برگزاری انتخابات متعدد توانسته ماهیت وجودی خود را بر مبنای انتخاب و رای مردم نهادینه کند و در واقع از همان آغاز شکل‌گیری نظام بر جمهوریت استوار بود و با رای مردم به رسمیت شناخته شد.

وی تاکید کرد: امسال نیز مردم با حضور پرشور و حداکثری خود در انتخابات بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی نشان داده‌اند.

این شاعر چهارمحال و بختیاری شعری به گویش ترکی و با مضمون مجلس سروده است که بیت‌هایی از آن را در ادامه به زبان فارسی می‌خوانید:

مجلس مایه اعتبار کشور است

اقتدار دولت نیز در گرو مجلس است

مجلسی که حرفش حرف خداست

چراغ دین و چشم ملت است

این مهم است که چه کسی وکیل مجلس باشد

و با چه کسانی خانه ملت پر شود

شرف هر مکانی در کسی است که در آن جایگاه قرار می‌گیرد

همچنان که گوهر به صدف ارزش و اعتبار می‌بخشد

کد خبر 1752568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha