غزه را قرآن و باورهای مردم نگه داشته است

کمیلی با بیان اینکه امروز اسرائیل حتی یکی از اهداف خود را محقق نکرده و آنچه می‌بینیم پر از کرامت و نصرت‌های الهی است؛ گفت: غزه را قرآن و باورهای مردم نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علیرضا کمیلی، پنجشنبه(۱۶ فروردین) در نشست بصیرتی به مناسبت فرا رسیدن روز قدس در گلزار شهدا گفت: در قرآن کریم قصه‌های متعددی از عدم استقامت اقوام و ملت‌هایی روایت شده که تا یک جایی انبیای خود را همراهی و سختی‌ها را تحمل کردند.
دبیر اتحادیه جهانی امت واحده تفاوت انسان مومن و غیرمومن و تفاوت شهدا با سایرین را در نوع باور آنان دانست که در اوج تاریکی شب باور داشتند صبح طلوع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این باور صرفاً درونی و ذهنی نیست بلکه تصمیم مدیریتی هم هست؛ افزود: اگر غیر از این بود هیچ عملیاتی را در دفاع مقدس نباید شروع می‌کردیم زیرا حجم امکانات ما با طرف مقابل برابری نمی‌کرد.
کمیلی با اشاره به اینکه امروز حاج قاسم باعث رفعت نام استان کرمان در جهان شده و ملت‌ها برای زیارت مزار او به اینجا می‌آیند؛ اظهار کرد: خود او نیست اما در جریان طوفان الاقصی نام ایشان بیش از گذشته هست و از آموزش ها و کمک‌های او می گویند؛ اسم حاج قاسم همه جا مطرح است و سخنگوی سرایاالقدس و بزرگان جهان اسلام از او صحبت می‌کنند.
دبیر اتحادیه جهانی امت واحده خاطرنشان کرد: حاج قاسم در شرایط بسیار سختی مسئولیت نیروی قدس سپاه را به عهده گرفت و شاید خیلی از مردم از دور شنیده باشند که حاج قاسم چه زحماتی کشیده است اما او در دوران به معنی واقعی کلمه سخت کار خود را شروع کرد.
وی با بیان اینکه در شرایطی که آمریکایی‌ها در حال گسترش پایگاه‌های خود در منطقه بوده و آمده بودند کار را یکسره کرده و ابرقدرت بشوند؛ حاج قاسم و یارانش خواب کافی نداشتند؛ تصریح کرد: شرایط بسیار سخت و پیچیده بود و آمریکایی‌ها علناً حرف از خاورمیانه جدید می‌زدند.
وی با اشاره به فتنه‌انگیزی‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان و حماس با هدفِ زدن بازوان ایران؛ از نقش ایمان به خدا و استقامت در پیروزی‌ جبهه مقاومت یاد کرد و گفت: امروز اسرائیل حتی یکی از اهداف خود را محقق نکرده و آنچه می‌بینیم پر از کرامت و نصرت‌های الهی است.
کمیلی با تاکید بر اینکه قرار نیست خداوند تنبلی‌های ما را جبران کند بلکه می خواهد از اسباب و عوامل استفاده کنیم؛ یادآور شد: آن روزها حاج قاسم اگر به صحنه نگاه می‌کرد باید ناامید می‌شد اما ببینید ایستادگی جوانان ما چه دستاوردهایی داشته و چطور پروژه‌های دشمنان را از بین برده است؛ اگر ایمان داشته باشی، شبانه‌روزی کار می‌کنی اما آنهایی که شب امتحان می‌خواهند به نتیجه برسند بدانند که نمی‌شود امتحانات سخت را شب امتحان جمع کرد.
وی با بیان اینکه اگر پروژه داعش در سوریه و عراق به نتیجه رسیده بود امروز  شاهد دلاوری حماس نبودیم بلکه همه درگیر فتنه داخلی و جریان تکفیری بودیم؛ تاکید کرد: نگذارید وسواسان خناس در گوش‌ها زمزمه کنند فایده ندارد زیرا دیدید که چطور یک بچه روستایی اما مؤمن و باورمند از این استان، جریان جهانی ابرقدرت‌ها را در منطقه بر هم زد.
دبیر اتحادیه جهانی امت واحده با افزودن این نکته که امروز به مدد الهی و ترس دشمنان، رزمندگان به ۱۹ شهرک صهیونیستی وارد شدند و صدها اسیر گرفتند؛ خیره کننده‌ترین بخش ماجرا را ایستادگی ۶ ماهه مردم غزه دانست و گفت: مخرن‌های سلاح در آمریکا خالی و برای اسرائیل شارژ می‌شود.
وی با اشاره به روحیه ستودنی مادران شهدای غزه بیان کرد: غزه را باورهای مردم و قرآن نگه داشته است و مگر مؤمن سلاحی غیر از این دارد؟ که حاج قاسم هم برای همین به خواندن قرآن و نماز شب توصیه می کرد.
کمیلی با یادآوری این نکته که حاج قاسم الگوی خیلی‌ها است و وجهه بین‌المللی دارد؛ اظهار کرد: تکلیف مردم کرمان بعد از حاج قاسم این است جوانان این استان بین المللی تربیت بشوند و آماده ارتباط با امت اسلامی و به چند زبان مسلط باشند زیرا مزار او زائرانی از دیگر ملت‌ها دارد و این از برکات سحر است و شان این بزرگمردان در آینده  مشخص خواهد شد که چه زیربنایی گذاشتند و این شکست‌ها را به طرف مقابل تحمیل کرده و طرف ذلیل مقابل جز کشتار چاره‌ای ندارد.

کد خبر 1757414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha