مطالعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را باید جدی گرفت

گلعلی بابایی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس را باید جدی گرفت، زیرا این آثار برای نسل آینده روشنگر و تاثیرگذارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گلعلی بابایی، نویسنده و پژوهشگر پرکار حوزه دفاع مقدس در حاشیه بازدیدی که روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ما گنجینه‌های فراوانی در کشور داریم که لازم است به آنها پرداخته شود. یکی از این گنجینه‌ها شهدا و خانواده آنها هستند و ما وظیفه داریم تا زندگی این شهدا را برجسته‌سازی کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها تاکید کرده‌اند که مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس را باید جدی گرفت، زیرا این آثار برای نسل آینده روشنگر و تاثیرگذارند.

او ادامه داد: تعداد شهدای ما بالاست، اما مجموع نویسنده‌های ما بسیار کمتر از آن است که بتواند به معرفی همه شهدا بپردازد و شاید مجموع تعداد نویسندگان به سه رقم هم نرسد. بر این اساس به طور طبیعی امکان نگارش همه سوژه‌های خوبی که در این حوزه وجود دارد نیست. تعداد شهدای ما حتی در رده‌های فرماندهان نیز بسیار بالاتر از این تعداد است و خلأ بزرگی برای ثبت وقایع دوران دفاع مقدس و روایت خاطرات آنها وجود دارد.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با ابراز امیدواری نسبت به ورود نویسندگان تازه نفس به عرصه رویدادنگاری دفاع مقدس گفت: در سال‌های اخیر به سبب تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی در استان‌ها و شهرهای مختلف که به واسطه ارگان‌های مرتبط برگزار شده، نویسندگان تازه‌نفسی تربیت شده‌اند. امیدواریم با ورود این نیروهای جدید، قدم‌های موثری در راه ثبت تاریخ شفاهی ایران برداریم و آثار ارزشمندی را تولید کنیم.

بابایی همچنین در مورد وضعیت ناشران کتاب‌های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب امسال گفت: پراکندگی غرفه‌ها زیاد است، برخی غرفه‌ها در جای خوبی قرار دارند و برخی دیگر جانمایی خوبی نداشتند. بعضی راضی و برخی ناراضی‌اند، اما در مجموع استقبال از نمایشگاه خوب است.

او در خصوص فروش کتاب‌ها نیز اشاره کرد: قیمت کتاب‌ها بالا رفته و ممکن است افرادی امکان خرید همه کتاب های مورد نظرشان را نداشته باشند. اعطای بن کتاب کار پسندیده‌ای است که توان خرید علاقه‌مندان به کتاب را بالا می‌برد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 1763296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha