ارایه آثاری با موضوع هم زیستی مسالمت آمیز و تقریب مذاهب اسلامی

امینی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در تمام فعالیت های خود به هم زیستی مسالمت آمیز و تقریب مذاهب اسلامی توجه خاص و ویژه دارد.

علی امینی، کارشناس مسئول امور برنامه ریزی و پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی و مسئول غرفه این دانشگاه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی جز دانشگاه های ماموریت محور کشور هست که اهداف مقدسه خاصی دارد و در تمام فعالیت ها به هم زیستی مسالمت آمیز و تقریب مذاهب اسلامی که مورد تاکید رهبری می باشد توجه خاص و ویژه دارد.

امینی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف پذیرش دانشجو دارد و از اساتید و دانشجویان مذاهب و کشورهای مختلف پذیرش دارد.

وی ادامه داد: انتشارات دانشگاه مذاهب اسلامی زیر نظر معاونت پژوهشی این دانشگاه با رویکرد و نگاه مقارنه ای و تطبیقی بر بحث همزیستی مسالمت آمیز سیاست های خود را و اولویت های پژوهشی خود را برنامه ریزی می کند.

مسئول غرفه دانشگاه مذاهب اسلامی نمایشگاه کتاب تهران گفت: در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این دانشگاه مفتخر است که هم در بخش عمومی و هم در بخش بین الملل حضور داشته باشد.

وی در خصوص تازه های نشر این غرفه گفت: تازه های نشر امسال دانشگاه مذاهب اسلامی مختلف و متنوع می باشد. زندگی و زمانه استاد اسحاق مدنی یکی از آثاری است که در این غرفه عرضه شده که ایشان مدیر گروه حنفی دانشگاه هستند و دیگر آثار شامل کتاب ام القرا، کتاب امپراطوری عثمانی، بحث فرهنگ و تمدن هستند، دیگر اثر با عنوان حقوق جنگ در اسلام که این اثر به مقایسه کنوانسیون های حقوق جنگی که در نزاع بین الملل مطرح است پرداخته است و این اثر توسط اساتید دانشگاه چاپ شده است که مورد استقبال مخاطبان واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تاریخ اسلام، فقه و مبانی حقوق، علوم قرآن و حدیث و فلسفه و ادیان و مذاهب برخی از عناوین موضوعات آثار ارایه شده در این غرفه می باشد.

امینی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی به علاقه مندان به آثار ارایه شده در این غرفه 30 درصد تخفیف ویژه ارایه می کند.

وی ادامه داد: کتاب زیدیه یمن که به بررسی مذهب زیدیه پرداخته است یکی دیگر از عناوین کتبی است که از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار گرفته است.

امینی در پایان خاطر نشان کرد: از تمامی دانشگاه ها، پژوهشگران و وحدت پژوهان در مقاطع دانشجو و اساتید دعوت می کنیم که در حوزه ماموریت دانشگاه که بحث همزیستی مسالمت آمیز وحدت اسلامی است، اگر کتاب، مقاله یا پایان نامه ای دارند برای چاپ در اختیار ما قرار دهند.

کد خبر 1763563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha