پایان دوره مجلس یازدهم/خادم الرضا در شب میلاد امام رضا(ع) هدیه شهادت گرفت

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (هفتم خرداد ۱۳۹۹- یکم خرداد ۱۴۰۳) به شکل رسمی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، امروز مجلس دو جلسه علنی در صبح و بعدازظهر داشت که این جلسات متاثر از شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و سایر همراهان در سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور بود.

پیش از آغاز جلسه علنی صبح، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور و هیات همراه با حضور رئیس و نمایندگان مجلس با قرائت آیاتی از قرآن کریم و ذکر مصیبت توسط ذاکر اهل بیت برگزار شد و حاضرین با قرائت فاتحه و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یاد شهدای خدمت را گرامی داشتند.

سپس جلسه علنی صبح مجلس آغاز شد. صحن علنی نیز متاثر از شهادت رئیس جمهور سیاه پوش شده بود؛ مقابل جایگاه هیات رئیسه، تصاویری از رئیس جمهور شهید، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی و گلدان‌هایی از گل گلایول سفید برای ادای احترام به شهدای حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور قرار داده شده بود و نمایندگان مجلس نیز لباس‌های مشکی بر تن داشتند.

براساس این گزارش، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در نوبت عصر صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بعد از بررسی برخی از دستورات جلسه و گزارش محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد مجلس یازدهم، زنگ پایان یازدهمین دوره مجلس به صدا درآمد.

محسن دهنوی در این مراسم بیانیه نمایندگان مجلس درباره عملکرد چهار ساله را قرائت کرد.

محمدباقر قالیباف نیز در آخرین نطق خود در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سخنرانی کوتاه به دستاوردهای مجلس یازدهم اشاره و از تمامی نمایندگان و همکاران در مجلس شورای اسلامی و همراهی سایر دستگاه‌ها تشکر کرد.

اکبر احمدپور نماینده خواف و علی صفایی نماینده بجستان نمایندگانی بودند که در ادامه کار مجلس به دلیل بیماری سخت در جلسات صحن حضور نداشتند. اما امروز اکبر احمدپور به مناسبت اختتامیه مجلس یازدهم همراه با سرم و تجهیزات پزشکی در مجلس حضور یافت.

پس از پایان آخرین جلسه علنی این دوره مجلس، نمایندگان با در دست داشتن تصاویر شهید آیت الله رئیسی با حضور در مقابل جایگاه هیأت رئیسه، آخرین عکس یادگاری گرفتند.

مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ساعت ۸ صبح دوشنبه ۷ خرداد برگزار خواهد شد.

کد خبر 1764847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha