بررسی حسادت کودک بزرگتر به کوچکتر در برنامه «خانه و خانواده» رادیو ایران

برنامه «خانه و خانواده» چهارشنبه ۹ خرداد، با حضور دکتر ساناز مهدوی از راه کارهای کنترل حسادت فرزند بزرگتر به کوچکتر می گوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، برنامه «خانه و خانواده» این هفته به تهیه کنندگی «زینب برومند» و اجرای «بتول نجفی» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

«زینب برومند»، تهیه کننده رادیویی درباره موضوع برنامه «خانه و خانواده» این هفته رادیو ایران که به حسادت کودک بزرگتر به کوچکتر اختصاص دارد، توضیح داد: خردسالان تصور می‌کنند همه کاره دنیا هستند و هر وقت اراده کردند باید تمام توجه ها به سوی آن‌ها باشد. هرگاه درخواست جلب توجه بچه ها بی‌پاسخ بماند، کودک با ابراز حسادت اعتراض می‌کند. این دیدگاه خودخواهانه به زندگی، پایه و اساس حسادت‌ و رقابت‌های خواهر و برادری است.

تهیه کننده برنامه «خانه و خانواده» افزود: حسادت از میل کودک به مادر نشات می‌گیرد. کودک که توجه انحصاری والدین را داشته است، نمی‌تواند توجه والدین را با کسی تقسیم کند. گاهی کودک احساس می‌کند که کار اشتباهی انجام داده یا تقصیری متوجه اوست که والدین تصمیم گرفته‌اند بچه دیگری داشته باشند.

زینب برومند اظهار کرد: برخی کارشناسان معتقدند «حسادت کودکان پیش از رفتن به دبستان گاهی به صورت کتک زدن خواهر یا برادر کوچک‌تر نمایان می شود. گاهی هم کودک حسود وجود عضو جدید خانواده را انکار می‌کند و یا گاهی اوقات حسادت خود را به صورت تغییر رفتار (مکیدن شست، خیس کردن رخت خواب و امتناع از غذا خوردن) نشان می دهد؛ با توجه به اهمیت این موضوع در برنامه روز چهارشنبه ۹ خرداد، میزبان دکتر ساناز مهدوی مشاور و مدرس پرورش ذهن خواهیم شد و از راه کارهای کنترل حسادت فرزند بزرگتر نسبت به فرزند کوچکتر در خانواده گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند در زمان پخش برنامه سوالات خود را از طریق شماره های ۲۲۰۴۰۰۸۶ و ۲۲۰۵۰۰۰۹ و شماره پیامک ۳۰۰۰۰۹۰۰ مطرح کنند و پاسخ خود را از کارشناس برنامه دریافت کنند.

کد خبر 1765931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha