آماده استقبال از مجروحان فلسطینی برای درمان در عراق هستیم

وزیر بهداشت عراق در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که بار دیگر آماده استقبال از مجروحان و بیماران فلسطینی برای درمان در عراق هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وکاله نون الخبریه، صالح مهدی الحسناوی، وزیر بهداشت عراق روز سه شنبه ضمن حمایت از فلسطین، خواستار موضع واحد بین المللی برای آتش بس فوری و راه اندازی کمپین جهانی امداد رسانی به نوار غزه شد.

الحسناوی در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت که در ژنو برگزار شد، گفت: عراق برای پذیرش درمان مجروحان فلسطینی آماده است.

وی تاکید کرد: بنا به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، نخستین گروه از مجروحان و بیماران فلسطینی در عراق درمان شدند و ما پذیرش استقبال از گروه دیگری را نیز داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق سلامت را در اولویت های خود قرار داده است، گفت: عراق بودجه عادلانه‌ای به دارو، تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های مدرن به موسسات بهداشتی با تخصص‌های مختلف اختصاص داده است و مراقبت‌های بهداشتی اولیه در عراق مورد توجه زیادی قرار دارد که تشخیص زودهنگام بیماری‌های مزمن و سرطان سینه با ارائه خدمات درمانی لازم در تمامی استان های عراق از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: دولت عراق با همکاری سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم و مواد مخدر و سازمان بهداشت جهانی به برنامه‌های پیشگیری، توانبخشی و درمان جامعه توجه ویژه‌ای داشته است.

الحسناوی با اشاره به اینکه  وزارت بهداشت عراق با همکاری سازمان بهداشت جهانی توانسته است در بیست سال گذشته میزان مرگ و میر مادران را به میزان تقریبی ۷۰ درصد برای مادران و ۵۰ درصد مرگ و میر کودکان کاهش دهد و برای نهمین سال متوالی کودکان را فلج اطفال نجات دهد.

کد خبر 1765964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha