برگزاری جلسه محوری در هفته عفاف و حجاب

طالبی خواستار برگزاری جلسه‌ای با محوریت ۲۱ تیرماه سالروز کشف حجاب رضاخانی شد و گفت: دستگاه های اجرایی باید برنامه خود را برای هفته عفاف و حجاب به دبیرخانه دفتر اجتماعی ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز چهارشنبه در ستاد عفاف و حجاب استان ضمن عرض تسلیت شهادت خادم الرضا رئیس جمهور شهید کشور و همراهانش، اظهار داشت: جا دارد از تمامی کسانی که در حوزه عفاف و حجاب تلاش می‌کنند، به خصوص نیروی انتظامی به واسطه اجرای طرح نور، قدردانی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: قطع به یقین در تشکل های مذهبی، ستاد امر به معروف و حوزه های علمیه دغدغه هایی از جنس عفاف و حجاب است و اقداماتی را انجام داده اند که نتایجی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه تفاوت مردم خراسان جنوبی با سایر استان ها در این است که هنوز اصالت مذهبی خود را تا حدود زیادی رعایت می‌کنند، افزود: با همت مسئولان در دستگاه های متولیِ عفاف و حجاب و مردم وضعیت عفاف و حجاب در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان ها بهتر و مطلوب تر است.

وی تصریح کرد: سال هاست دشمنان اسلام در خصوص عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی غربی و تهاجمات فرهنگی و اقدامات ضد فرهنگ از طریق رسانه های در اختیار و فضای میدانی کار می‌کنند.

به گفته وی؛ مقام معظم رهبری بارها فرمودند مسئولان مراقب شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و یا قتل هام فرهنگی باشند، اما متأسفانه در آن زمان مسئولان توجه زیادی به این موضوع نداشتند و هم اکنون در سطح کشور باید هزینه‌های زیادی داد تا نقشه دشمن خنثی شود.

معاون استاندار با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب به شرعیات و اصول ما گره خورده، افزود: در راستای جنگ فرهنگی دشمن، نوجوان و جوان خود را داریم از دست می‌ دهیم لذا همه وظیفه داریم کوچکترین جامعه خود که خانواده و فرزند ماست را مدیریت کرده و منشور عفاف و حجاب را به سرانجام برسانیم.

طالبی با اشاره به مصوبات این جلسه، اظهار داشت: حمایت و همکاری دستگاه های فرهنگی با طرح نور فراجا باید به صورت کامل باشد و همه دستگاه ها در تعامل با فراجا به نتایج بهتری برسند.

به گفته وی؛ انتظارات مشخص دستگاه ها برای کمک به طرح نور فراجا باید ارسال شود تا به صورت ابلاغ به دستگاه ارسال شود و همکاری ها منسجم تر شود.

وی خواستار برگزاری جلسه‌ای با محوریت ۲۱ تیرماه سالروز کشف حجاب رضاخانی شد و گفت: دستگاه های اجرایی باید برنامه خود را برای هفته عفاف و حجاب به دبیرخانه دفتر اجتماعی ارسال کنند.

معاون استاندار تصریح کرد: طبق ابلاغیه ستاد عفاف و حجاب مسئول اجرایی کردن منشور عفاف و حجاب در هر دستگاه، مؤسسه و... بر عهده بالاترین مسئول آن سازمان است و اگر تاکنون به آن‌ها ابلاغ نشده باید جلسه‌ای از بالاترین تا پایین ترین سطح کارشناسی در هر دستگاه برگزار و منشور عفاف و حجاب بازخوانی شود.

طالبی خواستار ارائه تذکرات لازم به مسئولان در حوزه عفاف و حجاب شد و ادامه داد: در جامعه اسلامی باید حتماً منشور عفاف و حجاب در هر مکانی رعایت شود و هیچ گونه تبصره و ماده ای هم ندارد و همه ما نیز ملزم به رعایت قانون عفاف و حجاب هستیم.

وی متذکر شد: کار فرهنگی عفاف و حجاب زود بازده نیست و جدای از موضوعات عرفی باید به صورت یک وظیفه شرعی در دستور کار تک تک افراد و مدیران قرار بگیرد تا این معضل و حرام سیاسی و شرعی رفع و رجوع شود.

کد خبر 1766057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha