روزهای علمی و فناوری ایران به مسقط می‌رود

روزهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در قالب همایشی دو روزه‌، نمایشگاه تکنولوژی و نشست‌های تخصصی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه سال جاری در مرکز فناوری مسقط برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای اجرایی کردن برنامه مصوب رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان با عنوان برگزاری روزهای علمی و فناوری ایران در دانشگاه‌های خصوصی عمان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علمی و فناوری، مرتضی بابکی‌نژاد، رایزن فرهنگی کشورمان با شاکری، مدیر مرکز فناوری مسقط دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، نحوه مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و مرکز فناوری مسقط در برگزاری روزهای علمی و فناوری ایران در دانشگاه‌های خصوصی عمان، مورد توافق و بررسی طرفین قرار گرفت.

از این رو، مقرر شد همایش دو روزه‌ای با عنوان «روزهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران» متشکل از برگزاری نمایشگاه در ساختمان موزه تاریخ علوم دانشگاه تکنولوژی آلمانی مسقط، نشست‌های علمی و فناوری با حضور دانشمندان ‌پارک‌های فناوری ایران در دانشگاه سلطان قابوس و بازدید مهمانان از مراکز فناوری مسقط برگزار شود.

همچنین، تعداد ۱۰ غرفه با موضوعاتی چون ربات و پهباد، نانو، فناوری نوین نفت و گاز، آموزش، بهداشت و دارو، راه و ساختمان؛ آی تی، صنعت کشاورزی و دامداری و حمل و نقل، توسط ۵ پارک علمی و فن آوری کشورمان در بخش نمایشگاهی این همایش برگزار شود.

در حاشیه برگزاری این همایش، نشست فناوری ایران با حضور زرآسفندی، رئیس پارک بین‌المللی ایران، معتمد زادگان، رئیس انجمن پارک‌های علمی و فناوری ایران، شهیکی، رئیس پارک علمی و فناوری سیستان و بلوچستان، آزادی، رئیس پارک علمی و فناوری کرمانشاه و طالبی، رئیس پارک علمی و فناوری دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، تاریخ برگزاری همایش، روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه سال جاری مصادف با ۱۶ و ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

کد خبر 1766303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha