رسانه‌ها در انتخابات باید مطابق قانون و بدون سوگیری حرکت کنند

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها باید در پوشش اخبار انتخابات، بی‌طرفی، دقت، صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و مطابق قانون و بدون سوگیری حرکت کنند.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: رسانه‌ها باید در پوشش اخبار انتخابات، بی‌طرفی، دقت، صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و  مطابق قانون و بدون سوگیری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مشارکت و اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باید از اولویت‌های رسانه‌ها باشد، افزود: رسانه‌ها از انتشار اکاذیب، شایعات و اطلاعات نادرست پرهیز کنند.

نوروزی ادامه داد: با توجه به همه ابعاد تبلیغات انتخاباتی، رسانه ها بیشترین نقش را در این تبلیغات دارند و امروز نیز که رسانه ها از گستردگی بسیار زیادی برخوردار شده، این نقش آنها بسیار بیشتر شده و تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد.

وی بیان کرد: ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های مستند درباره نامزدها و برنامه‌هایشان می‌تواند در تنویر افکار عمومی و جلب مشارکت بیشتر موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر دسترسی آزاد و بدون تبعیض رسانه‌ها به اطلاعات و اخبار مرتبط با روند برگزاری انتخابات، ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای هماهنگی و تسهیل فرایند پوشش خبری رسانه‌ها با نهادهای متولی برگزاری انتخابات همکاری نزدیک می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت قابل توجهی در حوزه رسانه‌ای برخوردار است، گفت: وجود رسانه‌های متنوع و بخصوص رسانه های تاثیرگذار یکی از نکات مثبت است، ظرفیت تولید محتوا به زبان‌های ترکی و کردی در این استان می‌تواند به جذب و مشارکت بیشتر مخاطبان بومی کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: متاسفانه محدودیت امکانات و بودجه برخی رسانه‌ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار برای اعزام گسترده نیروها و عملیات پوشش خبری گسترده در سطح کشور چالش دیگری برای رسانه‌ها محسوب می‌شود که باید تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پربار اتخاذ شود.

کد خبر 1767883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha