آموزش زبان فارسی در مهمترین مسجد جنوب شرق آسیا

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، زبان فارسی در مسجد بزرگ استقلال آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره آموزش زبان فارسی با حضور مولاورمان، مدیر بخش آموزشی مسجد بزرگ استقلال، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در جاکارتا و جمعی از اساتید و فارسی‌آموزان در مسجد مهم جنوب شرق آسیا - استقلال افتتاح شد.

مولاورمان، مدیر بخش آموزشی مسجد استقلال گفت: دوره‌های آموزش زبان‌های مختلف مانند عربی، انگلیسی، ژاپنی، چینی، و عبری توسط معاونت آموزشی این مسجد در حال برگزاری است که هدف از آن، توسعه بینش جامعه و برخی از دانشجویان دینی یا کادر علمائی است.

وی افزود: مردم و امت اسلامی، به ویژه علمای آینده شان باید بینش بین‌المللی داشته باشند که یکی از آن راه‌ها، آموزش زبان و آشنایی با فرهنگ ملت‌هاست.

مدیر بخش آموزشی مسجد استقلال تأکید کرد: ایران تمدن بسیار بزرگی دارد و زبان فارسی زبان علمی آن است که اهمیت یادگیری آن از این جهت بر کسی نهفته نیست.

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان یکی از رسالت‌های این نمایندگی فرهنگی را برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در کشور دوست و مسلمان اندونزی دانست و گفت: تاکنون دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های مهم اندونزی از جمله دانشگاه حسن الدین ماکاسار، دانشگاه رادن فتاح پالمبانگ، مدارس مطهری، معهد اسلامی و ... برگزار شده است.

وی افزود: تلاش شده مدرسان زبان فارسی از میان بومیان محلی تأمین و انتخاب شوند تا آموزش و یادگیری دانشجویان تسهیل یابد.

شایان ذکر است، ثبت نام دوره آموزش زبان فارسی از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون 80 نفر در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 1767997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha