شبستان گزارش می‌دهد؛

نیم نگاهی به فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

البرز میزبان جشنواره ملّی تابستانه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد است
نیم نگاهی به فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

برپایی رویداد ملی طرح تابستانه جشنواره اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد که پنجشنبه ۳۱ خرداد در مسجد جامع رجایی شهر کرج با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، ریاست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین جمعی از مسئولان ارشد استانی و کشوری برپا می شود فرصتی را فراهم آورد تا نیم نگاهی به روند فعالیت های یک سال گذشته ستاد کانون های مساجد استان البرز اندازیم.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ برپایی رویداد ملی طرح تابستانه جشنواره اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد که پنجشنبه ۳۱ خرداد در مسجد جامع رجایی شهر کرج با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، ریاست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین جمعی از مسئولان ارشد استانی و کشوری برپا می شود فرصتی را فراهم آورد تا نیم نگاهی به روند فعالیت های یک سال گذشته ستاد کانون های مساجد استان البرز اندازیم. 

برپایی جشنواره لاله ها؛

جشنواره لاله ها  به عنوان یک نماد ملی در سطح کشور محسوب می شود که در فرآیند خود رونق بازار دائمی گل و گیاه را به دنبال دارد ولی بیش از آن این جشنواره یک رویداد فرهنگی در سطح منطقه است. جشنواره لاله ها یکی از نمادهای هویتی شهر کرج است و در سال ۱۴۰۲ این جشنواره با محوریت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با هدف  پیاده سازی مولفه حجاب و عفاف در جامعه یکی از شاخص های برپایی جشنواره ملی لاله ها برپا شد.

نشست هم اندیشی طرح ۲۰۲۰ با رویکرد توجه به محلات کم برخوردار؛

این طرح با رویکرد شبکه سازی مویرگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات کمتر برخوردار با هدف تقویت روحیه امید و نشاط آفرینی در محلات از محورهای طرح توسعه ۲۰۲۰محلات کم برخوار بود که با حضور مسئولان کشوری در استاندای البرز برپا شد.

برپایی ضیافت افطار ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز؛

آیین ضیافت افطار  با حضور نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از متولیان و مسئولان فرهنگی ارشد استان البرز در اردوگاه امام علی محمدشهر برگزار شد . این آیین در هفته هنر انقلاب اسلامی  با هدف تکریم هنرمندان مسجدی  که این مهم فرصتی برای تقدیر از تلاش هنرمندان عرصه مسجدی طرح ریزی شد. هدف از برپایی این برنامه هم اندیشی و هم افزایی همچنین مصاحبت مدیران کانون های مساجد با یکدیگر به ویژه با نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی بود.

نیم نگاهی به فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در سطح کانون های مساجد البرز؛

این طرح با هدف همراهی و هم اندیشی فعالان مسجد با امام مسجد در قالب ویژه برنامه هایی مانند اجرای طرح مشق شب در مسجد، شرکت دانش آموزان در صفوف نماز جماعت و بسیاری دیگر از ایده های فرهنگی راهبردی اجرا شد.طرح مسجد پایگاه قرآن با همکاری بیش از ۸۰۰ مسجد در سطح استان البرز می تواند ثمرات موثری را داشته باشد.

جشنواره قرآنی مدهامتان در البرز؛

هدف از برپایی این طرح، متناسب با اثرگذاری کار فرهنگی مسجد محور با بهره مندی از معرفت نورقرآن است، از همین رو  جشنواره قرآنی مدهامتان بخشی اعظم این ظرفیت والای فرهنگی است. توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در خصوص تحقق پایگاه های قرآنی با همراهی و هم اندیشی تمامی فعالان مسجدی محقق می شود.  این دوره از جشنواره قرآنی مدهامتان نیز با استقبال خوب بچه های مسجدی همراه بود که برندگان این دوره پس از انتخاب در مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

اجرای طرح بازدید اردویی از مرکز هوا و فضا در تهران ویژه مدیران کانون های مساجد البرز؛

این طرح در قالب برنامه ریزی برای برپایی  اردوی علمی و آموزشی با توجه  به اهمیت برنامه ریزی هدفمند به منظور تأمین نیازهای زیرساختی کانون های فرهنگی هنری مساجد و تحقق مسجد تراز اسلامی برنامه ریزی شد. این اردو در قالب جریان سازی برنامه های کانون های مساجد با رویکرد علمی و آموزشی همراه شد. برپایی اردوهای علمی و فرهنگی با رویکرد آموزشی زمینه ارتقاء میزان باورهای ایمانی و درک اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

نیم نگاهی به فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

طرح بازدید از خانواده شهید روح الله عجمیان با حضور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

مکتب شهید روح الله عجمیان مکتبی برگرفته از آرمان های دینی است. گفتنی است، شهید روح الله عجمیان متولد بهمن سال ۷۳ از فعالان بسیج حوزه ۴۱۷ کمالشهر کرج بود که در روز پنجشنبه ۱۲ آبان در جریان حمله تروریستی در آزادراه کرج به قزوین در محدوده بهشت سکینه برای دفاع از امنیت حضور یافت و ناجوانمردانه به دست اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  طرح بازدید از خانواده شهید روح الله حجمیان با حضور حجت الاسلام خداداده، رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف بصیرت افزایی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت با حضور دیگر کارشناسان به ویژه مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز انجام شد.

برپایی طرح رویداد کارآفرینی چالش همت؛

چالش همت راهبردی برای تحکیم اقتصادی مساجد است. با توجه به اهمیت رشد فعالیت های فرهنگی با هدف ارتقاء میزان سطح همکاری ها و بهره مندی از توانمندی و ظرفیت های مساجد طرح چالش همت در قالب تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا شد.

نیم نگاهی به فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز


این تفاهم نامه در قالب همکاری با هدف بهینه سازی توانمندی ها مبتنی بر فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال با عنوان رشد تولید و مهار تورم برنامه ریزی شده است.از دیگر اهداف طرح، شناسایی و استعدادیابی افراد توانمند در حوزه راه اندازی کسب و کارهای خرد در قالب رویداد کارآفرینی است.

افتتاح مدرسه تئاتر شبستان با محوریت مساجد در البرز؛

مدرسه تئاتر شبستان در البرز با حضور جمعی از اساتید برجسته کشور در قالب دوره های آموزشی بازیگری، کارگردانی، نمایش خلاق، نمایش کاغذی و ... با حضور بیش از ۱۵۰ هنرجو در سرای محله شهدای سلامت واقع در محمدشهر برپا شد. این دوره از طرح مدرسه تئاتر شبستان با هدف تقویت و هدایت گروه های تئاتر فعال مسجدی در گروه های سنی کودک و نوجوان  و بخش خواهران و برادران اجرا شد.

برپایی  طرح سفیر امیر با محوریت کتاب نهج البلاغه شریف

اجرای طرح های مرتبط با تبیین کتاب نهچ البلاغه شریف یکی از رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد است. طرح سفیر امیر با هدف تربیت نخبگان مسجدی با رویکرد نهج البلاغه با همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز و مشارکت بنیاد بین المللی نهج البلاغه برنامه ریزی شده است.

آیین ضیافت افطاری  ویژه ۱۸ اسفند با حضور حجت الاسلام خداداده ریاست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

آیین ضیافت افطار با هدف تقدیر و تکریم از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز به پاس یک سال تلاش در محمدشهر کرج برپا شد.

دهمین  دوره از مسابقات جام فوتسال بچه های مسجد ویژه ۱۸ اسفند

 دوره مسابقات جام فوتسال بچه های مسجد مصادف با ۱۸ اسفند ( سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد) پنجشنبه ۱۷ اسفند در محمدشهر کرج با حضور منتخبان این دوره از مسابقات فوتسال برپا شد.

افتتاح کانون شهید آوینی در ۵ طبقه با حضور استاندار البرز و مسئولان ارشد استانی؛

مصادف با سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ( ۱۸ اسفند) استاندار البرز با همراهی جمعی از مدیران ارشد استانی ، کانون شهید آوینی را افتتاح و راه اندازی کرد. انعکاس این رویداد فرهنگی در سامانه وزارت کشور نیز منعکس شد.

نیم نگاهی به فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

اقدامات ستاد استان در خصوص استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش (به ویژه آمار کانونهای ارتباط گرفته با مدارس همجوار)؛

ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در طرح نورینو شرکت نموده و به این صورت ۱۵۰ کانون مسجد در این طرح به منظور استفاه از ظرفیت مدارس همجوار با مساجد شرکت نموده اند.

اجرای طرح یاریگران؛

این طرح به منظور پیشگیری از اعتیاد در میان جوانان و نوجوانان برگزار گردید. مرحله اول طرح مزبور برگزاری دوره آموزشی در قالب اردوی تشکیلاتی نوجوانان مسجدی می باشد . پس از بررسی های به عمل آمده ، دوره آموزشی مربوطه در اردوگاه شهید رجایی فردیس کرج و در تابستان ۱۴۰۲ برگزار گردید. طی این طرح ۵۰۰ نفر از نوجوانان مسجدی از اقصی نقاط کرج در این اردوی یک روزه حضور یافتند. و ضمن تفریح و مسابقات ورزشی که برگزار شد دوره های آموزشی جهت روشنگری نوجوانان برگزار شد. در پایان دوره از نفرات برتر مسابقات تجلیل به عمل آمد. بخش دوم طرح معطوف به برگزاری فضای شاد و مفرح در ایام میلاد امام زمان و  کمک های مالی به خانواده های کم بضاعت عضو کانون های مساجد در مناطق محروم و موکب در این ایام در مناطق محروم بود.

اجرای طرح پاتوق دخترانه

این طرح به منظور پیشگیری از اعتیاد در میان جوانان و نوجوانان برگزار گردید. مرحله اول طرح مزبور برگزاری دوره آموزشی در قالب اردوی تشکیلاتی نوجوانان مسجدی می باشد . پس از بررسی های به عمل آمده ، دوره آموزشی مربوطه در اردوگاه شهید رجایی فردیس کرج و در تابستان ۱۴۰۲ برگزار گردید .طی این طرح ۵۰۰ نفر از نوجوانان مسجدی از اقصی نقاط کرج در این اردوی یک روزه حضور یافتند. و ضمن تفریح و مسابقات ورزشی که برگزار شد دوره های آموزشی جهت روشنگری نوجوانان برگزار شد. در پایان دوره از نفرات برتر مسابقات تجلیل به عمل آمد.بخش دوم طرح معطوف به برگزاری فضای شاد و مفرح در ایام میلاد امام زمان و  کمک های مالی به خانواده های کم بضاعت عضو کانون های مساجد در مناطق محروم و موکب در این ایام در مناطق محروم بود.

رونمایی از طرح سامانه بچه های مسجد استان البرز؛

طرح سامانه مدیریت مسجد پایگاه قرآنی استان البرز مصادف با نیمه شعبان با حضور جمعی از مربیان و اساتید قرآنی استان البرز که به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در کارگاه یکروزه دوره تخصصی آموزشی امام مهدی در قرآن حضور یافته بودند، رونمایی شد.

نشست استاندار البرز با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز ؛

این طرح با هدف تقویت باورهای ایمانی و الهی مأموریت اجتماعی کانون های مساجد برپا شد. همچنین از رویکردهای موثر در روند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه به پایگاه های قرآنی در سطح مساجد با توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب است که طی این نشست به آن اشاره شد.

استاندار البرز از نزدیک با روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی آشنا شد و در ادامه مطالبات فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح و مورد بحث قرار گرفت.

دستاورد این طرح آشنایی و هم افزایی استاندار با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بود.

کد خبر 1768851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha