کانون مسجدی که مبنا را بلوغ ایمانی کودکان و نوجوانان قرار داده است

سلیمی با اشاره به اهمیت کار تربیتی و فکری برای کودکان و نوجوانان گفت: کانون تخصصی خواهران صدیقه الزهرا(س) با رویکرد و مبنایی معرفتی بصیرتی مبنا فعالیت خود را بلوغ ایمانی کودکان و نوجوانان قرار داده است.

خبرگزاری شبستان - البرز: تفکر مسجدی به معنای رشد و شکوفایی فکر و اندیشه در محور ایمان است، اینکه با رویکردی نوین در شرایط مختلف اجتماعی، فکری، سیاسی و اندیشه ای نظام تفکر مسجدی حکم فرما باشد، نظامی که اساس آن توحید است.  

نگاه مادرانه حاکم در مسجد صدیقه الزهرا(س) شهرستان فردیس شاید به برکت نام و عنوانی است که برای مسجد و بالتبع کانون فرهنگی هنری مسجد نهاده اند. اینکه هر حرکت و برنامه ای در این مسجد به برکت فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد که همسو و هم مدار پایگاه بسیج مسجد است نگاهی مادرانه، دلسوزانه و بهنگام است.  

فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد صدیقه الزهرا(س) نمی آیند که اوقات فراغت را پر کنند بلکه آمده اند تا اندیشه خود را بارو کنند آن هم به برکت اندیشه نظام توحیدی اسلامی؛ اندیشه ای که بر مدار توحید و بلوغ جاری و ساری است.  

کانون مسجدی که مبنا را بلوغ ایمانی کودکان و نوجوانان قرار داده است

اهمیت اوقات فراغت در قالب پیام آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز به رویداد ملی طرح تابستانه مسجد کانون نشاط ۲ به نوبه خود گویا و مصداق راهبردهایی برای این حوزه در قالب فعالیت های مسجدمحور است.  

به واقع اگر نوجوانان و کودکانمان برایمان مهم است، دوره بلوغ را یک دوره حساس می دانیم برای آینده آن ها باید در بستر مسجد طرح و برنامه تربیتی داشته باشیم تا مسجد منشأ اثر شود و به پیوست آن شاهد جامعه ای رو به رشد و پویا باشیم.  

اجرای طرح تابستانه مهدوی

حکیمه سلیمی در رابطه با روند فعالیت های کانون فرهنگی هنری صدیقه الزهرا(س) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ضرورت رشد و پویایی فعالیت های مسجد در قالب فرهنگ مهدویت نکته مهم و با اهمیتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.  

کانون مسجدی که مبنا را بلوغ ایمانی کودکان و نوجوانان قرار داده است

مدیرکانون تخصصی کانون فرهنگی هنری صدیقه الزهرا(س) افزود: اجرای طرح تابستانه مهدوی در قالب برنامه های مستمر و متداوم با هدف آشنایی کودکان با مفاهیم انتظار از جمله رویکردهای مسجد صدیقه الزهرا(س) است.

وی توضیح داد: روزانه پیش از نماز مغرب و عشاء در قالب طرح تابستانه مهدوی مربی مهدویت خانم خان احمدی با حضور در جمع کودکان مبانی معرفتی و بصیرتی فرهنگ انتظار را آموزش می دهد.

کانون مسجدی که مبنا را بلوغ ایمانی کودکان و نوجوانان قرار داده است

سلیمی تصریح کرد: توجه به آموزه های دینی و باورهای ایمانی یکی از ظرفیت های بی نظیر مسجد است است که برای این مهم انتخاب مربیان کارآزموده و متخصص در حوزه های مختلف مانند مهدویت، نماز و ... اهمیت دارد.  

سیری در نهج البلاغه با موضوع غدیرشناسی

از دیگر طرح های اجرایی مسجد صدیقه الزهرا(س) اجرای طرح سیری در نهج البلاغه با موضوع غدیرشناسی است. این طرح با حضور استاد کردحبیبی اجرا می شود و در قالب آن برای مادران مباحث اهمیت انتخابات از نگاه نهج البلاغه تبیین می شود.  

تولیدات هنری و سرود در قالب طرح چله خدمت

سلیمی در رابطه با برنامه های موثر در زمینه طرح های مختلفی مانند طرح چله خدمت اظهار کرد: یکی از امتیازهای مسجد صدیقه الزهرا(س) بهره مندی از سرود شاهدان ولایت است؛ نماهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی که با همت گروه سرود شاهدان ولایت سروده شده است از جمله این تولیدات است.

فاطمه بیات، مربی و سرگروه حلقه نوجوانان دختر مسجد صدیقه الزهرا(س) نیز از اهمیت نشست ها و گعده های هم اندیشی با نوجوانان مسجدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با خبر شهادت شهید آیت الله رئیسی همچنین در جریان طرح چله خدمت، نشست روشنگری در رابطه با فعالیت های دولت شهید رئیسی برای نوجوانان برپا شد.  

براساس این گزارش، شهرستان فردیس از جمله شهرستان های استان البرز با جمعیت رو به رشد جوانانی است؛ همین مطلب اهمیت رشد برنامه های فرهنگی را دوچندان می کند. کانون صدیقه الزهرا(س) در شهرستان فردیس توانسته است بخشی از نیازهای آموزشی، فرهنگی، بصیرتی و تربیتی را برای خانواده ها به ویژه دختران فراهم نماید.  

کد خبر 1769233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha