حسین‌آباد ایران میزبان اجلاس پیرغلامان/ تقدیر از ۳۰ پیرغلام

رمضانی نژاد از برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین اللملی پیر غلامان حسینی از نهم تا یازدهم مرداد در استان کرمان خبر داد و گفت: ۱۳ کشور خارجی در این اجلاس حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست خبری بیست و یکمین اجلاس بین المللی «تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی» امروز دوشنبه(یکم مرداد) در سالن بسیج صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر جواد رمضان نژاد، رئیس بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی گفت: تشکل های مختلفی در حوزه ستایشگری فعالیت می کنند. امسال  نشان پیر غلامی را طراحی کردیم. گروهی از اساتید، پیر غلامان منتخب را بررسی می کنند و ما فقط اعلام کننده هستیم که چه کسانی تجلیل می شوند. بر همین اساس افرادی از هر استان معرفی شدند که سن این افراد باید بالای ۶۵ سال باشد و فعالیت های خیریه هم داشته باشند.

مشهد؛ میزبان بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان

 وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی برای میزبانی سال آینده انتخاب شده است، تصریح کرد: میزبان سال آینده در اختتامیه مراسم معرفی و پرچم اجلاس به آنها داده می شود.

رمضانی نژاد از حضور ۱۳ کشور میهمان در اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی خبر داد و تصریح کرد: این کشورها شامل هند، پاکستان، عراق سوریه، افغانستان، حوزه مقاومت و ... می شود. همچنین،
کرمان به عنوان پایگاه محور مقاومت شناخته می شود لذا بر اساس رایزنی های فرهنگی صورت گرفته، ما میزبان حدود ۱۶ نفر از نمایندگان عتبات عالیات در اجلاس پیر غلامان در استان کرمان خواهیم بود.

 بنابراین گزارش، همچنین محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه این اجلاس از نهم تا یازدهم مرداد ماه در استان کرمان برگزار می شود، اظهار کرد: قصد داشتیم زودتر اجلاس را برگزار کنیم ولی به دلیل شرایط کشور، انتخابات و بعد از آن هم ماه محرم؛ این اجلاس به تاخیر افتاد. هر چند الان هم در آستانه تدارک برنامه های اربعین هستیم ولی اجلاس را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شش کمیته برای اجلاس پیرغلامان در نظر گرفته شده است، افزود: وظیفه ما پشتیبانی و حمایت از این برنامه ها است، کمیته های امنیتی، مالی، فرهنگی و اطلاع رسانی در این اجلاس گنجانده شده است.

فداکار با بیان اینکه میزبان ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی هستیم، خاطر نشان کرد: افتتاحیه اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در جوار مزار شهید سلیمانی برگزار می شود.

استاندار کرمان از برگزاری اجلاس شعرا در روز دهم مرداد در تالار فرهنگی هنری کرمان خبر داد و تصریح کرد: روضه های خانگی از قدیم جزو سنت دیرینه مردم استان کرمان محسوب می شود، بر همین اساس برای روضه های خانگی هم به طور ویژه بخشی تدارک دیده شده است و در اجلاس پیرغلامان به این موضوع پرداخته می شویم.

وی با بیان اینکه اختتامیه اجلاس یازدهم مرداد در حسینه ثارالله(س) کرمان برگزار می شود، گفت: از دیگر برنامه های خاص این اجلاس برگزاری مراسمی در بیت الزهرا(س) یا همان خانه کودکی شهید سلیمانی است.

بنا بر گزارش شبستان، عرفان خداپرست، دبیر بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی نیز در این مراسم گفت: معاونان شما خارج از فضای ساختاری و حاکمیتی برای برگزاری این اجلاس وقت گذاشتند و همه دوستان و همکاران با فضای دلی و حسینی به میدان آمدند.  

وی از برگزاری سومین نشست بانوان در استانداری کرمان خبر داد و افزود: این نشست ویژه بانوان ستایشگر ‌کل کشور است. ما همه ظرفیت های استانی را پای کار خواهیم آورد. آیین های عزاداری استان کرمان را در این اجلاس ارائه خواهیم داد.

بزمی‌خوانی پیرغلامان

وی با بیان اینکه بزمی خوانی پیرغلامان جزو ویژه برنامه های ما محسوب می شود، گفت: همچنین تولیداتی در حوزه رسانه برای پیرغلامان ارایه خواهیم داد ضمن اینکه بازدید از اماکن مذهبی و گردشگری استان کرمان نیز از جمله برنامه های مهم بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی است.

کرمان؛ حسین‌آباد ایران

وی با بیان اینکه شعار امسال اجلاس نیز «کرمان حسین آباد ایران» است بیان کرد: انشالله به برکت خون حاج قاسم اتفاق خوبی را در کرمان رقم بزنیم.

وی از تجلیل ۳۲ پیرغلام خبر داد و گفت:  در این دوره از ۲۰ پیرغلام در عرصه ملی و کشوری، ۱۰ نفر پیرغلام در عرصه بین‌الملل و دو پیرغلام از استان کرمان تجلیل می‌شوند.  

همچنین خانم گنجی، مسیول بانوان این دوره از اجلاس پیرغلامان حسینی نیز گفت: بانوان یکی از عناصر مهم رویداد و حماسه کربلا بودند. رویدادی تحت عنوان سومین نشست ستایشگران. سخنوران و شعرای آیینی با محوریت جهاد امنیت گری بانوان به برنامه اجلاسیه اضافه شده است. در شورای راهبری بانوان در حدود ۱۰۰ نفر بانو از استان ها در این اجلاس حضور دارند که در عرصه ستایشگری و مداحی فعال هستند.


در ادامه نشست، محمد بازوبند، یکی از پیرغلامان حسینی پیشنهاد داد که بعد از برگزاری اجلاس در هر استانی یکی از میادین اصلی شهر را مزین به نام پیرغلامان کنند.

گفتنی است، در پایان نشست از پوستر بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی رونمایی شد.

کد خبر 1773827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha