تبیین‌ سیاست‌های نظام در حوزه‌های مختلف بخشی از عملکرد مثبت نمازجمعه است

امام جمعه کرمان گفت: دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی، تبیین‌ سیاست‌ها و رویکردهای کشور و نظام در حوزه‌های مختلف بخشی از عملکرد مثبت نمازجمعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه (۵ مرداد) یکی از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را رخت بربستن ارزش‌های نبوی از جامعه پس از پیامبر و تبدیل به ضدارزش‌ها عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عدالت‌محوری در حوزه‌های مختلف را یکی از این ارزش‌ها خواند و افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های جامعه اسلامی طراحی شده توسط نبی مکرم اسلام مبتنی بر احکام الهی، گسترش برادری در همه سطوح جامعه بود.
وی اظهار کرد: ارزش بعدی برابری بود؛ کسی امتیاز و جایگاه ویژه نداشت و تبعیض تبدیل به امری قبیح و ناروا شده بود و یکی دیگر از ارزش‌هایی که پیامبر تاکید فراوان بر آن داشتند، برتری بر اساس تقوا و فضیلت بود.
امام جمعه کرمان با اشاره به بازگشت جامعه نبوی به ارزش‌های جاهلی؛ کفر قبل از بعثت، حمیت جاهلی که وضعیت جامعه را در حالت انحطاط و وخیم قرار داده بود؛ عصبیت قومی بخشی از ارزش‌های دوران جاهلیت فهرست کرد که طی ۵۰ سال پس از رحلت پیامبر تا واقعه کربلا جامعه اسلامی به آن مبتلا شد.

وی ریشه این اتفاق را عوامل متعددی از جمله حکام جامعه به ویژه جریان منحرف و هوی‌پرست بنی‌امیه دانست و به حکومت معاویه بر منطقه شامات که مردم آن، پیامبر را از نزدیک ندیده بودند و یا حکومت عمر و عاص بر مصر و حاکمیت مغیره بر بخشی از جغرافیای اسلام؛ استناد کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ترویج بدعت‌ها و دست‌اندازی به احکام دینی توسط همین حکام در جغرافیای جهان اسلام را از دیگر عوامل تبدیل ارزش‌ها به ضدارزش عنوان کرد که با چنین شرایطی بستر برای واقعه عاشورا فراهم شد.

وی در خطبه دوم سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام به روایت ۲۵ محرم را تسلیت گفت و به مناسبت سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری که هم خطر استعمار و استکبار را درک و برخی ساده‌اندیشان به مشروعه توجه نکردند و با توجه به مشروطه صرف اتفاقاتی رقم خورد که این شیخ مجاهد و شجاع و وظیفه‌شناس آن را پیش‌بینی کرد و بالای دار رفت و مشروطه هم البته به نتیجه نرسید.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان به سالروز اقامه اولین نمازجمعه اشاره و تصریح کرد: نمازجمعه رویکردهای متفاوتی در راستای دفاع از ارزش‌ها و انقلاب در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشت؛ هم در حوزه فرهنگ و هم دیانت و سیاست؛ به خصوص نمازجمعه مهم، حساس و سرنوشت‌ساز تهران و شهرهای مهم و مذهبی کشور در کنار نمازجمعه‌هایی که در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی گفت: نمازجمعه تریبون دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی و تبیین‌کننده سیاست ها و رویکردهای کشور و نظام در حوزه‌های مختلف است که این بخشی از عملکرد مثبت نمازجمعه است.
امام جمعه کرمان افزود: سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد را یکی از برگ‌های مهم تاریخ کشور است؛ وقتی منافقین به پشتیبانی صدام ملعون تصمیم به حمله همه‌جانبه کرده و از مرزها عبور کردند اما رزمندگان سلحشور و عزیز این حرکت خائنانه و ناجوانمردانه را پاسخ دادند.

وی به سالروز فرار بنی‌صدر از کشور هم اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند با رفتن بنی‌صدر و همفکران او مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که کشور در اوج ثبات و همدلی و همراهی است در حالیکه غم تاریخی از دست دادن رئیس جمهور تراز و انقلابی و اهل خدمت را داشت اما انتخابات به خوبی برگزار شد؛ معرفی کابینه دولت جدید را آزمونی برای مجلس و دولت دانست.

وی با تاکید بر اینکه همه باید عمیقاً نگاه رهبری مبنی بر اینکه موفقیت رئیس جمهور موفقیت و پیروزی همه دلدادگان نظام و انقلاب است را قبول داشته باشند؛ گفت: رئیس جمهور با این پشتوانه قرار است کابینه را معرفی کند و مجلس با دقت هرچه تمام رأی بدهد و در این آزمون بزرگِ مجلس و دولت باید به دو امر مهم توجه داشت.
امام جمعه کرمان توجه به دمیدن دشمن به دوقطبی و ایجاد اختلاف در کشور بهترین را مورد تاکید قرار داد و افزود: دومین مهم این است دولتی با معیارهای رهبری کار را به دست بگیرد؛ افراد امین، صادق، متدین که از بن دندان نظام را قبول دارند و به آینده کشور امیدوار هستند و امیدآفرینی می‌کنند که ان شاءالله دولت همگام و همدل و همراه با نظام و انقلاب کار را در دست خواهد گرفت و به یاری خدا از آین آزمون سرافراز بیرون می‌آید.
وی با اشاره به حمایت مجدد و اخیر آمریکا از نتانیاهو جلاد و کودکُش، اظهار کرد: یک سوی این سکه دورو حمایت از فرد جانی و قاتلی است که پرونده جنایت او در سازمان ملل مطرح است و روی دیگر، نمایندگانی هستند که در همان کشور متوجه‌اند که نخست وزیر کشور جعلی و آدم‌کُش نباید دعوت شود و در جلسه سخنرانی او حضور پیدا نمی‌کنند.
امام جمعه کرمان همچنین قدرت رزمندگان جبهه مقاومت و حمله پهپادی یمن قهرمان و مجاهد به مراکز حساس رژیم جعلی و غاصب با عبور از سامانه‌های دفاعی آن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یمن از قدرت جدید خود رونمایی کرد و آن را به رخ دنیا کشید که اگر رژیم جعلی دست از پا خطا کند؛ رزمندگان یمن در کنار جبهه مقاومت با شدیدترین وجه ممکن او را تنبیه می کنند.
وی این قدرت جبهه مقاومت در کنار طوفان‌الاقصی را بخشی از توانمندی مقاومت در دنیای امروز دانست و در پایان با اشاره به روز اهدای خون، خواستار توجه به این امر به عنوان تکلیف انسانی و ارزشی و یک امر بزرگ اجتماعی برای کمک به دیگران شد.

کد خبر 1774285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha