ایجاد اتحاد، همبستگی و انسجام در میان صفوف مسلمین از برکات نماز جمعه است

حجت الاسلام حمید بامری با بیان اینکه تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان از برکات نماز با اهمیت جمعه است گفت: یکی دیگر از برکات نماز جمعه ایجاد اتحاد همبستگی و انسجام هرچه بیشتر در میان صفوف مسلمین است به گونه‌ای که دشمن را به وحشت می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با توصیه به رعایت تقوا، گفت: از مصادیق کسب تقوا شرکت در نماز جمعه است.
امام جمعه عنبرآباد با اشاره به پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت الله طالقانی به فرمان امام راحل، ابراز کرد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نماز جمعه مظهر ارکان اسلام است بنابراین می‌تواند منشا بسیاری از برکات در جامعه باشد.
وی افزود: آگاهی بخشی مردم در زمینه‌های معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی یکی از برکات این عبادت بزرگ است.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان از برکات نماز با اهمیت جمعه است گفت: یکی دیگر از برکات نماز جمعه ایجاد اتحاد همبستگی و انسجام هرچه بیشتر در میان صفوف مسلمین است به گونه‌ای که دشمن را به وحشت می اندازد.
خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: نماز جمعه همیشه میادگاه مسلمانان برای تصمیم گیری در امور و مرکزی برای تجمع نیروها، جهت مقابله با خطراتی است که مسلمانان را تهدید می کرده بوده است بنابراین دشمنان اسلام به همین جهت است که از یک نماز جمعه جامع الشرایط که دستورهای اسلامی، دقیقاً در آن رعایت می‌شود می‌ترسند و به دنبال کم رونق کردن نماز جمعه هستند.  
وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در بیش از ۹۰۰ پایگاه قرارگاه، ایمان، تقوا و بصیرت، یعنی نماز جمعه برقرار است و این نعمت بسیار بزرگی است که باید همه ما قدر آن را بدانیم.  
حجت الاسلام بامری اظهار کرد: روز نماز جمعه فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌های خالصانه، همه عزیزانی که در حوزه نماز جمعه شهرستان مشارکت دارند به ویژه در حوزه خواهران معاونت خواهران و همه بانوان فعال و همراه در ستاد نماز که انصافاً تحولی در جذب به نماز جمعه با خلاقیت‌ها و ایده‌هایی که موجب پویایی و تعالی نماز جمعه شد که یکی از شاخص ترین برنامه ها شکوه مادری و مهد آدینه است، تشکر کنم.
امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: روزهای آینده اولین مواجهه مجلس و دولت رقم خواهد خورد و وقتی که رئیس جمهور اعضای کابینه را به مجلس معرفی می‌کند و از نمایندگان مردم برای کابینه‌اش می خواهد رای اعتماد بگیرد، این اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر انقلاب و انتظارات مردم است.  
وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، یعنی حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه، تصریح کرد: گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان مردم و رئیس جمهور منتخب مردم از دو جناح سیاسی متفاوت است که همین امر باعث شده یک نگرانی‌هایی در این زمینه به وجود بیاید و اگر بنا باشد خوی جناحی و سیاسی بر روابط این دو حاکم شود بدون تردید، منازعات سیاسی اوج خواهد گرفت و حاصل این روند قفل شدن امور کشور است.
حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تعیین و تشکیل کابینه دولت ارائه دادند  
که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.  
خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: رئیس جمهور باید افرادی را با شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند معرفی کند تا در قامت وزارت مشغول به کار شوند و از طرفی هم مجلس ضمن اینکه اصل را بر تعامل و همکاری گذاشته و می‌گذارد اما باید وجود این شاخص‌ها در نامزدهای پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد چرا که مسئولیت در نظام اسلامی امانت است و امانت‌ها را باید به صاحبان آنها داد.  
وی اظهار کرد: امیدواریم که تعاملات مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم در مسیری درست قرار گیرد که حاصل آن هم تحقق منافع ملی گردد و هم کابینه‌ای کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی شکل گیرد که این امر موجب رضایت مردم و رهبری خواهد بود.
حجت الاسلام بامری با اشاره به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد آخرین عملیات  رزمی ایران در جنگ تحمیلی بود که نماد اتحاد و همدلی پیش برنده سپاه و ارتش و بسیج عشایر و گروه‌های مردمی است و این همان چیزی است که ما امروز به آن بیش از هر چیزی نیاز داریم.  
وی گفت: عملیات مرصاد نشان داد که باید همیشه بیدار و مراقب باشیم و از نفوذی‌ها غافل نباشیم تا بتوانیم دست دشمن را بخوانیم و غافلگیر نشویم.

کد خبر 1774288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha