گسترش انقلاب اسلامی، وسیله‌ای برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونسیتی

امام جمعه موقت یاسوج گفت: امروز گسترش انقلاب اسلامی با سکانداری رهبر انقلاب، دانشجویان و اساتید در کشورهای مختلف پیام تشکر از رهبر معظم انقلاب و راه او را وسیله‌ای برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونسیتی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیروس حکمتی نیک» ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: انسان در بین موجودات خداوند اجتماعی است و طبیعت وی اقتضا می کند که در ارتباط با محیط و افراد پیرامون خود باشد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج منزوی بودن را برخلاف طبیعت انسان دانست و اظهار کرد: معاشرت، همزیستی و هم نوعی است، یعنی انسان همزیستی مسالمت آمیز بدون دین و آئین معاشرت با دیگران داشته باشد دین مبین اسلام برای این ارتباط آداب همزیستی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه معاشرت دیگر، معاشرت هم دینی و بررسی نوع چگونگی معاشرت و رفتاری است، افزود: نوع دیگر معاشرت همسایگی بوده و انسان نسبت به هم محله‌ای و همسایگی مسئول و آدابی دارد.

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: معاشرت خانوادگی از دیگر معاشرت ها است و در کانون خانواده، مرد و زن و اعضای خانواده آداب معاشرت خاص خود را دارند.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج با بیان اینکه همزیستی دوستانه از دیگر معاشرت ها است، بیان کرد: انسان در اجتماع، دوستان و معاشرانی دارد که در آئین اسلام یکی از روش های شناسایی افراد، شناخت دوستان او است. 

وی با بیان اینکه گاهی به علت دوست انسان متوجه خطای خود نمی شود، گفت: براساس آموزه ها انسان حق ندارد اسرار و رمزها را برای دوست خود بیان کند و انتخاب رفیق و دوست آداب دارد؛ زیرا دوست انسان باعث ساخت اثر منفی و مثبت انسان می شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک ضمن یکی از تاثیرات هدایت و گمراهی انسان را ناشی از دوست خوب یا بد دانست و یادآور شد: امام سجاد (ع) خطاب به فرزند خود امام باقر (ع) به در نظر گرفتن پنج خصلت که مناسب دوست انسان بودن نیستند اشاره کرد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: امام سجاد(ع) فرمود« این پنج نفر کسی است که نخست با انسان های دروغگو نباید رفیق شد و واقعیت ها را غیر واقعی و غیرواقعی ها را واقعی جلوه می دهد و نباید انتخاب شود، آدم های دروغ‌گو همانند سراب هستند. از دوستی با انسان‌های فاسق باید پرهیز کرد، زیرا انسان فاسق هیچ ترسی از نافرمانی خدا ندارد گویی از دایره خدا خارج شده است و فاسق محسوب می‌شوند و به تعبیر امام سجاد علیه السلام ما را به کمتر از لقمه‌ای می‌فروشد».

وی اظهار کرد: امام سجاد (ع) در ادامه، فرمود «از دوستی با انسان های خسیس و بخیل باید پرهیز کرد و انسان باید اهل بذل و بخشش باشد و انسان های بخیل در شرایط بحرانی که به او نیاز است فرد نیازمند و دوست خود را رها می‌کند، انسان باید با انسان های عاقل و دانا دوست شود و دوست های نادان و احمق اگر بخواهند خیر برساند اما نمی‌تواند و نمی‌داند و باعث ضرر ما می‌شود».

حجت الاسلام حکمتی نیک بیان کرد: در بیان ویژگی پنجم دوستی در بیان امام سجاد (ع) آمده که با انسان هایی که قطع صله رحم دارد نباید دوستی کرد و انسان باید اهل معاشرت و ارتباط فامیل درجه یک باشد و کسی که قطع صله رحم کرده، در بیان قرآن از زبان معصوم خداوند آنها را «ملعون» نامیده و از رحمت خداوند دور می‌شوند.
 
امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، پرهیز از گناهان، ورع از محرمات و آراستن به کمالات اخلاقی، گفت: حواریون به محضر حضرت عیسی بیان کردند «با چه کسی مجالست داشته باشیم، آن حضرت فرمود: با کسی مجالست کنید که هر گاه آنها را می‌بینید شما را به یاد خدا خواهند انداخت و باید در زندگی اجتماعی با کسی همنشین شد که وقتی عمل و کردار او را ببینیم، ما را متوجه آخرت کند؛ از طرفی با کسی نشست که بیان، منطق، سخن و کلام او باعث افزایش آگاهی و دانایی ما شود».

وی در ادامه، با اشاره به هفته بهزیستی و تشکر از حمایت های آنان از معلولان، گفت: در تقویم پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ نخستین نماز جامعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد و بعد از آن این فریضه عبادی و سیاسی در سایر شهرها اقامه و در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور اقامه می‌شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه در پنجم مرداد ماه عملیات مرصاد اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد: در عملیات مرصاد منافقین متحمل شکست جبران ناپذیری شدند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج ضمن تبریک ۹ مرداد ماه، سالروز انتقال خون به عنوان مرجعی برای توزیع و تامین خون، گفت: یکی از کارهای ارزشمند، اهدای خون به بیمارانی که نیاز دارند، است.

وی شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری در سال ۱۲۸۸ هجری را یادآور شد و افزود: او از علمایی بود که مخالف مشروطه خالص بودن و می فرمود «مشروطه با مطابق شرع و دین اسلام باشد».

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه آیت الله شیخ فضل الله نوری در نهضت مشروطه بیان کردند «مشروطه باید مشروعه باشد»، ادامه داد: علمای میرزای شیرازی و سید حسن مدرس که سیاست ما را دینی اعلام کردند، یعنی سیاست ما دیانت ما است و آنها پیشقراولان مبارزه با ظلم، ستم و استکبار بودند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج خاطرنشان کرد: در دوران قاجار بخشی از خاک کشور به بیگانگان واگذار شد، در آن دوران امیر کبیر نقل می کند «وقتی به فرنگ و انگلیس رفته بودیم، ملکه انگلیس خطاب به شاه ایران آیا شما نیروهایی به این قدرت دارید؟ ناصرالدین شاه گفت ما علمایی داریم تا فتوا می‌دهند در برابر ظلم، ستم و بیگانه می‌ایستند».

وی گفت: امروز گسترش انقلاب اسلامی با سکانداری رهبر انقلاب، دانشجویان و اساتید در کشورهای مختلف پیام تشکر از رهبر معظم انقلاب و راه او را وسیله‌ای برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونسیتی می‌دانند.

کد خبر 1774298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha