درس عاشورا، امیدواری به تغییر و پرهیز از ناامیدی است

حجت الاسلام انصاری گفت: درسی که از تاریخ عاشورا و پیام کربلا می توان آموخت این است که انسان در هیچ شرایطی حق ناامید شدن از امکان تغییر و تحول را ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه شنبه (۶ مرداد) در مراسم تجلیل از ستادهای امید و اعتدال خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت، بیان کرد: انقلاب ما انقلاب مردمی بود و این ملت بودند که با اراده خویش تاریخ ساز شدند و تاریخ سازی کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همین ملت عزیزمان بود که ایران را از وابستگی تحقیر آمیز بیگانه و زیر سلطه استبداد نجات داد.امام(ره) از نفوذ کلامی برخوردار بود که وقتی از تبعید برگشت، می‌دانست که تسلط برسرنوشت حق الهی است و حیات اجتماعی ما را تضمین می کند لذا همه پرسی را مطرح کردند و قانونی اساسی را به عنوان میثاق ملی و عهدنامه مردم با حاکمان با رایشان را تایید کردند.

انصاری افزود: ملت ایران هر سال دو بار بلکه در سال اول انقلاب چهار بار پای صندوق های رای رفتند و ارکان این نظام و انقلاب را با اراده خویش مستحکم کردند.

وی تصریح کرد: در مقطعی از زمان عده ای با فاصله از اندیشه امام(ره) به سمت قیم مآبی و ایجاد فیلتر در مسیر انتخاب مردم روی آوردند و تصور کردند مردم نیاز به فیلتر و قیم دارند.طبیعی بود این مسیر به سمت جدایی ملت از حکومت و بی اعتمادی به کارآمدی صندوق رای انجامید و شاهد فاجعه تاریخی در نظام انتخاباتی کشور و ناسپاسی نسبت به امام راحل و شهدا شد و ‌میزان مشارکت کاهش یافت. اما مردم هوشمند و آگاه و وفادار به آرمان های انقلاب نشان دادند با قهر خود و نیامدن پای صندوق های رای چیزی حل نمی شود و در انتخابات اخیر با راهگشایی که صورت گرفت به این جمع بندی رسیدند که راه اصلاح از صندوق رای می گذرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: درسی که از تاریخ عاشورا و پیام کربلا می توان آموخت این است که انسان در هیچ شرایطی حق ناامید شدن از امکان تغییر و تحول را ندارد. در زمان اسارت خاندان پیامبر(ص) که خسته و تشنه و داغدار بودند حضرت زینب(س) با خطابه خود مردم کوفه را بیدار و تحولی عظیم ایجاد کرد. این بانوی بزرگوار در چنین فضایی که تمام اقوام و فرزندان خود را از دست داده بود اما ناامید نشد و بذر انقلاب با امید حضرت زینب(س) در کوفه غوغا کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مشکلات در کشور زیاد و ناترازی ها در عرصه های مختلف از جمله بانک، صنعت، بورس و غیره زیاد است اما حق نداریم ناامید شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد: در گام اول در حوزه سیاست خارجی با حمایت رهبری و درایت تیم تعیین شده باید تحریم ها را از سر ملت برداریم.باید به سیستم بانکی جهانی بپیوندیم. باید کاسبان تحریم به فکر دیگری برای کسب درآمد خود باشند و ارتباط با کل جهان به ویژه همسایگان خود داشته باشیم.

 انتخابات نماد مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در حاکمیت است

در ادامه محمدحسن ساقی، با اشاره به اهمیت انتخابات و دموکراسی در کشور، خاطرنشان کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در حاکمیت است.

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور افزود: در حکومت‌های مردم‌سالار، مردم صاحب اختیار قانون‌گذاری و اجرای قوانین هستند و آزادی بیان، حقوق شهروندی و رضایت حکومت‌شوندگان از شاخصه‌های اصلی این نوع حکومت‌هاست.

وی همچنین به اهمیت تشکیل شورای راهبردی و تدوین چارت تشکیلاتی برای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و بررسی‌های دقیق، بیش از ۵۷ ستاد انتخاباتی در شرق استان و بیش از ۳۱ ستاد در مشهد راه‌اندازی شد. در این مدت، بیش از ۱۵۰ گردهمایی و نشست تخصصی با حضور کارشناسان و رقبا در موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد.

ساقی در پایان با تأکید بر اهمیت همبستگی و تلاش جمعی برای موفقیت در انتخابات، از حضور آگاهانه مردم و تمامی تلاشگران و خادمان مردم در ستادهای انتخاباتی قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که با ادامه این روند، موفقیت‌های بیشتری در آینده حاصل شود.

در ادامه محسن شرکا، رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا خراسان بزرگ اظهار کرد: ایران را برای ایرانی و بین‌الملل باید ارتقا دهیم و جایگاه ایران را به قله ها برسانیم و دنبال ارتقای شخصی نباید باشیم و در چارچوب قانون اساسی باید مطالبه گر باشیم.

کد خبر 1774503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha