ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی برای خدمت به زائران اربعین در کرمانشاه

حاجیان از تشکیل پاسگاه های فرماندهی در طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی در جغرافیای کرمانشاه خبر داد و گفت: این پاسگاه ها به منظور خدمات دهی هرچه بهتر به زائران تشکیل خواهد شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران گفت : پاسگاه های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب ایجاد می شود .

:فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: پاسگاه های فرماندهی در واقع با هدف خدمات دهی هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعین تشکیل و در طول مدت پیاده روی اربعین به صورت شبانه روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) خواهند بود .

وی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایفی که بر عهده پاسگاه های فرماندهی گذاشته شده است ، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آن ها در خصوص وضعیت جاده ها و راه هاست .

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در پاسگاه های فرماندهی محلی برای استراحت و توقف زائران هم فراهم شده تا در صورت نیاز و احیانا شلوغ بودن جاده ها تا فراهم شدن شرایط برای ادامه مسیر به استراحت بپردازند .

حاجیان اظهار کرد: در پاسگاه های فرماندهی همچنین امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه ها، راهداری و ... میسر است تا هر کدام از زائران که به کمک دستگاه های یاد شده نیاز داشته باشند به سرعت با آن ها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود .

سردار حاجیان فرماندهان انتظامی شهرستان های مسیر تردد زائران را مسئول حوزه پاسگاه فرماندهی آن حوزه معرفی کرد و گفت: امیدوارم با راه اندازی این مراکز بتوانیم خدمات گسترده تری را به زائران ارائه کنیم .

عالیترین مقام انتظامی استان استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی پایش پهبادی در زمان پیاده روی اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر دوربین های هوشمند در طول محورهای مواصلاتی، از پایش پهبادی که تصاویر ضبط شده را مستقیما به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می کنند، استفاده خواهیم کرد .

وی ادامه داد: این اقدام در راستای عمل به دستورات فرماندهی کل فراجا مبنی بر هوشمندسازی تجهیزات به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین صورت می گیرد .

سردار حاجیان در پایان با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آن ها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: ان شالله امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت ها به کمتر از ۵ ثانیه خواهد رسید .

کد خبر 1774805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha