برابر اقدامات یکجانبه گرایانه دنیا باید ایستاد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون نخست وزیر صربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر رعایت عدالت پافشاری داشته و معتقدم باید در برابر اقدامات یکجانبه گرایانه دنیا ایستاد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، الکساندر وولین، معاون نخست وزیر صربستان که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته وارد تهران شده بود، امروز چهارشنبه( ۱۰ مردادماه) با محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: صربستان و ایران روابط طولانی مدت و تاریخی دارند و ما نیز در اجلاس‌های مختلف دیدارهایی با مقامات صربستانی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه به زودی گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس شکل خواهد گرفت و روابط پارلمانی مجلس دوازدهم با صربستان آغاز خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا و صربستان در حوزه بالکان، دوطرف درک مشترکی از مسائل دنیا دارند.

قالیباف اظهار کرد: کیفیت روابط دو کشور بیانگر این واقعیت است که بر رعایت عدالت پافشاری داشته و معتقدیم برابر اقدامات یکجانبه گرایانه دنیا باید ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان تا پیش از این طی در مدت چهار دوره مجلس رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان بوده‌ و شناخت دقیقی از کشور شما دارد.

ایران همواره بر اصول و عقاید خود پایبند است

همچنین الکساندر وولین در این دیدار، گفت: علیرغم تمام فشارهایی که از سوی برخی کشورها به ایران وارد می‌شود اما جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصول و عقاید خود پایبند است.

معاون نخست وزیر صربستان با بیان اینکه این کشور  همواره بر آزادی و استقلال کشورها تأکید دارد، یادآور شد: تنها در چنین شرایطی می‌توان به توسعه اقتصادی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: باور به اصل استقلال و آزادی کشورها، عاملی است که باعث تداوم روابط میان ایران و صربستان شده است و اجازه نخواهیم داد قدرت‌های بزرگ بین ما فاصله بیاندازند.

کد خبر 1775142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha