تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی رأس ساعت ۸:۳۰ صبح بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین، نماز اقامه خواهند کرد.

تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهارراه نواب برگزار خواهد شد.

درب های دانشگاه تهران از ساعت ۷ صبح برای حضور اقشار مختلف مردم باز شده است.

هنیه بزرگترین صدای مظلومیت فلسطین بود

رئیس مجلس صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مرداد) در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سفر ۳ماه قبل هنیه به ایران گفت: در ملاقاتی که داشتیم و از جنایت‌های رژیم آدمکش صهیونیستی در غزه بحث می‌کردیم. من گفتم این سختی‌ها طبیعی است و امروز همه دشمنان اسلام دست به دست هم دادند و جنگ احزاب در حال تکرار شدن است. شهید هنیه گفت که اگر امروز مقاومت را در غزه اینگونه می‌بینید که همه مردم با هم این بیش از ۲ میلیون نفر ایستادند و اینجا را ترک نمی‌کنند، تنها دلیل آن این است که این مردم دست‌پرورده فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت(ع) هستند؛ اینجا ده ها هزار نفر حافظ و عامل به قرآنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخاسته از مردم است در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه دینی خود عمل کرده و خود تصمیم می‌گیرند و معتقدند که نصرت الهی نصیب آنها می‌شود.

وی، ترور فرمانده‌هان مقاومت در لبنان و تهران را نتیجه ضعف رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: این ترورها و اقدامات تاثیری بر روند حرکت ما نخواهد داشت.

قالیباف با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پایان دوران بزن و دررو، گفت: ما می‌دانیم که این اقدامات با حمایت و هماهنگی آمریکای جنایت کار رخ داده اگر چه در رسانه‌ها اعلام کنند که ما نمی دانسته‌ایم. ما وظیفه داریم که در وقت و محل مناسب به این جنایت پاسخ دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، جنایت‌های رژیم صهیونیستی را از عجز و ناتوانی مقابل رزمندگان مقاومت دانست و تاکید کرد: هنیه بزرگترین صدای مظلومیت فلسطین بود و با شهادتش این مهم را تصویب کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون در حریم ایران خواهد پرداخت.

مداحی حاج میثم مطیعی

در ادامه مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه، حاج میثم مطیعی به مداحی پرداخت.

رهبر انقلاب وارد دانشگاه تهران شدند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهت اقامه نماز بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، وارد دانشگاه تهران شدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

یادآور می شود، رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی در پی شهادت «اسماعیل هنیه» گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

خون اسماعیل هنیه در راه وحدت مقاومت اثر خواهد داشت

خلیل الحیه از اعضای ارشد حماس و نماینده حماس در قطر صبح امروز (۱۱ مرداد) در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گفت: ما رهبر حرکت خود را بدرقه می‌کنیم برای کسی که عملیات طوفان‌الاقصی را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جرم به همه ثابت کرد مظهر جنایت است، خاطرنشان کرد: امروز تاکید می‌کنیم که خون اسماعیل هنیه در راه وحدت مقاومت اثر خواهد داشت.

نماینده حماس تاکید کرد: امروز پیکر رهبرمان را در برابر خود می‌گذاریم تا مسلمانان بر آن نماز بخوانند و فردا در قطر بر او نماز خواهند خواند و این هدف اصلی اسماعیل هنیه بود.

رهبر انقلاب بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» نماز اقامه کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مرداد) بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در دانشگاه تهران، نماز اقامه کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز با پیکر شهید اسماعیل هنیه وداع کردند.

ایشان با خانواده شهید اسماعیل هنیه نیز گفت‌وگو کردند.

پیکر شهید «اسماعیل هنیه» بر دستان مردم تهران تشییع شد

پیکر شهید «اسماعیل هنیه» و همراه او، پس از اقامه رهبر معظم انقلاب اسلامی، از دانشگاه تهران تا میدان آزادی بر دستان مردم تهران، تشییع شد. مردم تهران، پیکر شهید اسماعیل هنیه را روی دست‌های خود تا ملکوت تشییع می‌کنند.

حضور خانواده شهید سلیمانی در تشییع پیکر شهید هنیه

خانواده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت نیز در کنار مردم در تشییع پیکر مجاهد شهید اسماعیل هنیه حضور دارد.

شخصیت هایی که در مراسم تشییع شهید هنیه حضور داشتند

شخصیت‌ها و چهره‌های کشوری همچون؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران، حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه کشور، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیمان جبلی رئیس صدا و سیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید صولت مرتضوی وزیر کار، هادی توان نظیر سخنگو و عضو شورای نگهبان، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، سردار حسین اشتری مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور فرماندهی انتظامی، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تشییع مجاهد شهید اسماعیل هنیه در تهران حضور دارند.

گزارش در حال تکمیل...

کد خبر 1775231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha