صندوق کارآفرینی امید نقش مهمی در رویکرد نهضت احیای واحدهای راکد داشت

حافظی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای توسعه اشتغال و کارآفرینی، گسترش و تامین نیاز بنگاه ها و کسب و کارهای خرد و متوسط اقتصادی را از جمله اهداف صندوق کارآفرینی امید عنوان کردو گفت: این صندوق نقش مهمی در رویکرد نهضت احیای واحدهای راکد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ رمضان حافظی با تشریح رسالت صندوق کارآفرینی امید از زمان تاسیس پرداخت و گفت: حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه یکی از مهمترین اهداف صندوق در طی سال های گذشته بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سمنان تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید بعنوان بازوی اشتغال دولت در حوزه شهری و روستایی تاکنون تسهیلات چشمگیری را پرداخت کرده است.

وی با اشاره به پرداخت ۶۸۰ میلیارد ریال وام اشتغال تبصره ۱۸ اظهارداشت: این مقدار وام‌ زمینه اشتغال ۸۱ نفر را فراهم کرد.

حافظی از اعطای تسهیات به واحدهای با ظرفیت زیر ۳۰ درصد خبر داد و افزود: با اعطای تسهیلات حمایتی برای

مدیر صندوق کارآفرینی امید سمنان همچنین به افزایش ۱۴۳ درصدی پرداخت وام اشتغال در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، اشاره داشت وافزود: سال گذشته صندوق کارآفرینی امید سمنان در مجموع یک هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال در قالب ۵۰۶ فقره وام اشتغالزایی پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه همه واحدهای احیا شده، اشتغال جدید داشتند اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۲، از طریق طرح نهضت احیا، معادل سال ۱۴۰۱، از طریق حمایت‌های تسهیلاتی صندوق، اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.

حافظی از روند رو به رشد حمایت تسهیلاتی از بخش تولید و صنعت در استان خبر داد و تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ طی سه سال متوالی هر ساله تسهیلات حمایتی در بخش صنعت و تولید در استان، روند صعودی داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان افزود: تسهیلات صندوق در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۰۰درصدی  و در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱نیز همین روند جهشی را ادامه داده و در چهار ماهه ۱۴۰۳ نیز در مقایسه با سال قبل از آن رشدی افزون بر ۱۶۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تفاهم نامه تبصره ۱۸ با صندوق کارآفرینی امید از سوی دستگاه‌ها منعقد می شود، خاطرنشان کرد: پرداخت وام اشتغال در این صندوق در چهار ماه امسال ۱۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

به گفته حافظی، سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ معادل ۱۰ سال گذشته وام اشتغال از سوی این صندوق در استان پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان به اعتبارسنجی پیش از پرداخت و نظارت مرحله ای به صورت ادواری تا چهارسال پس از پرداخت وام را از شرایط صندوق کارآفرینی امید برشمرد و اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد وام‌های این صندوق به اشتغال تبدیل می شود.

وی از سمنان به عنوان یک استان با ظرفیت بالا در بخش شیلات نام برد و گفت: استان سمنان به دلیل برخورداری از استخرهای متعدد ذخیره آب کشاورزی از ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه شیلات برخوردار است که صندوق کارآفرینی امید با حمایت اعتباری از این استخرها به افزایش تولید در این بخش کمک کرده است.

حافظی با بیان اینکه تا پیش از این این استخرها به دلیل نبود تجهیزات مدرن و بروز، امکان تولید زیادی در این بخش نداشتند گفت: اعطای تسهیلات حمایتی صندوق به صاحبان استخرها، منوط به استفاده از فناوری های نوین در این بخش شده تا از این طریق شاهد افزایش تولید در بخش شیلات استان باشیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با بیان اینکه در تجهیز استخرها از دانش روز استفاده شده ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این طرح، روند هوشمندسازی استخرهای در استان سمنان آغاز شده است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در این بخش اظهار کرد: با هوشمندسازی استخرها و استفاده از دانش روز در این صنعت، میزان تولید آبزیان در استخرهای پرورش ماهی استان تا سه برابر افزایش می‌یابد.

وی از انجام یک نظارت دقیق و جدی بر طرح های اجرا شده از طریق صندوق کارآفرینی خبر داد و گفت: با توجه به دولتی بودن صندوق، نظارت های بسیار دقیق و مستمری بر طرح های اشتغالزایی صورت می گیرد. ضمن اینکه این پایش و نظارت محدود به یک سال نبوده و نظارت‌ها به طور مستمر تا پایان اجرای طرح و اشتغالزایی هدفگذاری شده تداوم دارد تا تسهیلات در همان محل تعیین شده، هزینه شود.  

کد خبر 1776730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha