تقابل پروتستان ها و کاتولیک های ایرلند شمالی

گروه های پروتستان ایرلندی در بلفاست اعلام کردند که قرار است در شنبه آینده، بزرگترین رژه خود را در خیابان های ایالت ایرلند شمالی به اجرا در آورند.

گروه های پروتستان ایرلندی در بلفاست اعلام کردند که قرار است در شنبه آینده، بزرگترین رژه خود را در خیابان های ایالت ایرلند شمالی به اجرا در آورند. از همین رو، پلیش بریتانیا و نهدهای امنیتی این کشور، نسبت به احتمال درگیری میان کاتولیک ها و پروتستان ها اخطار داده اند. در ایرلند شمالی، کاتولیک ها در اقلیت به سر می برند. با نگاه به سیر تاریخی درگیری مذهبی در ایرلند شمالی مشخص می شود که نزاع و تقابل میان کاتولیک ها و پروتستان ها هیچ گاه پایان نیافته است.
بزرگترین و فعال ترین گروه فعال پروتستان در ایرلند، گروه " پرتغال بزرگ" است. این گروه بر مبنای ارزش های مذهبی و سیاسی پروتستان های ایرلند، فالیت های اجتماعی خود را در بلفاست سازماندهی می کند. در حالی که گروه " همراهی با پاپ" که نماینده کاتولیک های ایرلند است، آشکارا فعالیت های خود را در راستای ضدیت با حاکمیت بریتانیا بر ایرلند برنامه ریزی می کند.
نزدیک به دو دهه از پایان یافتن درگیری های خونین در ایرلند می گزرد و صلح نسبی که در این ایالت ناآرام بریتانیا استقرار یافته است، با تشدید اختلافات دو گروه عمده مذهبی متزلزل شده است.
 

کد خبر 177748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha