تأکید بر لزوم گسترش تعاملات علمی بین دانشگاه‌های ایران و عراق

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها پیشنهاد داد که دانشگاه‌های ایران و عراق دوره‌های آموزشی و پژوهشی کوتاه‌مدت برای دانشجویان و اساتید برگزار کنند تا از تجربیات و دانش علمی هر دو کشور به‌طور مستقیم بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در جریان سفر اربعینی خود به عراق با نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام و المسلمین اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان حضور داشتند، موضوعات مختلفی چون همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به روابط دیرینه و مستحکم بین دو کشور، بر اهمیت تقویت همکاری‌های آموزشی و پژوهشی تأکید کرد و خواستار گسترش تعاملات علمی بین دانشگاه‌های ایران و عراق شد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها به نقش محوری دانشگاه‌ها در تقویت ارتباطات فرهنگی و علمی بین دو کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی ایران در حوزه‌های مختلف، از وزیر آموزش عالی عراق دعوت کرد تا با بهره‌گیری از این تجارب و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی، زمینه ارتقای همکاری های علمی بین دانشگاه‌های دو کشور فراهم آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی همچنین به اهمیت تعمیق روابط بین دانشجویان و استادان دو کشور اشاره کرد و پیشنهاد داد که برنامه‌های تبادل دانشجو و استاد به‌صورت گسترده‌تر برگزار شود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها پیشنهاد داد که دانشگاه‌های ایران و عراق دوره‌های آموزشی و پژوهشی کوتاه‌مدت مشترک برای دانشجویان و اساتید برگزار کنند تا از تجربیات و دانش علمی هر دو کشور به‌طور مستقیم بهره‌مند شوند.

نعیم العبودی نیز در سخنانی، افزایش همکاری‌های دو جانبه در حوزه آموزش عالی را ضروری دانست و بر علاقه‌مندی عراق به استفاده از تجربیات علمی و آموزشی ایران برای ارتقای سیستم آموزشی کشور خود تأکید کرد.

همچنین، مسائل و مشکلات مرتبط با دانشجویان عراقی در ایران مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر لزوم همکاری نزدیک برای حل این مشکلات و بهبود شرایط تحصیلی دانشجویان تأکید کردند.

این نشست، فرصتی برای تأکید مجدد بر روابط برادرانه و تاریخی دو ملت ایران و عراق و نقش دانشگاه‌ها در تعمیق روابط مختلف بود.

کد خبر 1778164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha