برگزاری تورآشناسازی گردشگری دینی با حضور خبرنگاران ترکیه‌ای

رئیس اداره تبلیغات و نمایشگاه های خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری تور آشناسازی با موضوع گردشگری دینی با حضور خبرنگاران ترکیه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیرارسلان فیضی با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری پروژه سلام ایران با حضور ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در بهمن ماه سال گذشته، این پروژه با حضور ۳ روزنامه‌نگار و نویسنده برجسته و شهیر از کشور ترکیه در ایام محرم امسال پیگیری شد.

وی با بیان اینکه این ۳ خبرنگار از روزنامه‌های پرتیراژ و مطرح کشور ترکیه با نام های «حریت با تیراژ ۲۰۰۰۰۰ نسخه و بیرگون با تیراژ ۸۰۰۰۰ و ملیت با تیراژ ۱۵۰۰۰۰ نسخه» به ایران سفر کرده بودند، افزود: خبرنگاران ترکیه‌ای در روزهای ۸ تا ۱۲ محرم با حضور در مراسم سوگواری تهران و اصفهان جلوه‌هایی از مراسم و مناسک تاسوعا و عاشورای حسینی را برای مخاطبان خود مخابره کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالان رسانه‌ای ترک با هدف بازتاب موضوعات مرتبط با گردشگری دینی و جلوه‌های فرهنگی، اجتماعی و آداب و رسوم و مناسک مذهبی مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی رهسپار کشورمان شدند. 

رئیس اداره تبلیغات و نمایشگاه‌های خارجی با اشاره به حضور روزنامه‌نگاران ترکیه‌ای از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مرداد مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در ایران افزود: این ۳ خبرنگار در مراسم سوگواری تکیه نیاوران، بازارچه تجریش و امامزاده صالح در شمال تهران تا بازار بزرگ و نازی‌آباد در جنوب تهران شرکت کردند و ضمن تهیه عکس و گزارش و بازتاب آن در روزنامه‌های حریت، بیرگون، ملیت و قرار در آن کشور، مطالب خود را در فضای مجازی نیز انعکاس دادند. 

فیضی افزود: این گروه رسانه‌ای با سفر به کاشان و اصفهان گوشه‌هایی از فرهنگ، تمدن، آثار و آداب و رسوم مذهبی دیار نصف جهان را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشتند.

وی با اشاره به تعداد قابل‌توجه بازدید از اخبار، لینک‌ها و کامنت‌های مخاطبان ترک از اخبار سفر خبرنگاران ترکیه‌ای به کشورمان خاطر نشان کرد: سایت اطلاع‌رسانی روزنامه بیرگون با ۱۸ میلیون بازدید، سایت روزنامه ملیت ۶۰ بازدید و روزنامه حریت با ۹۰ میلیون بازدید ماهانه در فضای مجازی فعالیت می کنند. 

فیضی تصریح کرد: انجام ۴ گفتگوی ویژه با یکی از فعالان حوزه گردشگری دو کشور، چاپ دو مقاله در روزنامه‌های یادشده و روزنامه قرار ترکیه و همچنین انتشار ۱۰پست و ۸۰ استوری در اینستاگرام بخشی از فعالیت این ۳ فعال رسانه‌ای ترک در کشورمان بود.

رئیس اداره تبلیغات و نمایشگاه‌های خارجی با اشاره به نتایج مثبت پروژه سلام ایران برای صنعت گردشگری کشورمان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعداد بالای بازدیدهای مخاطبان از مطالب فعالان رسانه‌ای ترک زبان پیرامون مراسم عزاداری و سوگواری هموطنان کشورمان در ایام محرم و تحلیل تاثیرات اجتماعی آن بر جامعه ایران و در سطحی کلان‌تر به عنوان فرصتی برای همگرایی جوامع اسلامی به ویژه شیعیان منطقه در روزنامه‌ها و فضای مجازی مرتبط، می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود تعدادی از گردشگران علاقمند به حوزه گردشگری دینی در ایام محرم از کشور ترکیه باشیم.

کد خبر 1778194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha