ایران اسلامی الگوی وحدت در جهان است

حجت الاسلام زمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران پایگاه گسترش اسلام در عالم شده و در وحدت و تقریب مذاهب اسلامی الگو و پیشرو است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی امروز چهارشنبه (۲۸ شهریور) در همایش بزرگ امت محمد(ص) که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مسئولان و فرماندهان نظامی و جمعی از مردم و علمای اهل سنت و شیعه در سالن ورزشی نجابت شهر اسدیه برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقدیم خداوند کامل‌ترین برنامه و قانون زندگی را به پیامبر اسلام داد تا برای همه بشریت به ارمغان بیاورد اما خداوند به پیامبر(ص) در قرآن وعده داد ای رسول ما دین اسلام تو را در جهان گسترش خواهم داد تا روزی که تمام مردم کره زمین به دین تو ایمان بیاورند و دین اسلام تنها دین جهانی شود.

وی به تاریخ استعمار و وضعیت ایران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد افزود: اما با پیروزی انقلاب، استعمارگران را اخراج کردیم و همچنین روزگاری در شوروی، کفر حاکم بود اما اکنون مسجد در قلب مسکو تاسیس شده است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با بیان اینکه روز خواهد رسید که زمامداران دنیا مسلمانان باشند و این شدنی است، ادامه داد: روزی بیت المقدس از دست رژیم اسرائیل آزاد خواهد شد و در قلب آن صدای «لا اله الا الله محمد رسول الله» طنین‌انداز خواهد شد.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه اسلام دومین دین بزرگ دنیا شده است، بیان کرد: با بررسی‌هایی که سازمان ملل انجام داده در ۱۰۰ سال آینده اولین دین در دنیا اسلام محمدی است اما همه اینها مسیری می‌باشد که آرام آرام پیش رفته است.

دستاوردهای ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی فوق العاده است

وی با تأکید بر اینکه ایران با پیروزی انقلاب اسلامی اولین پایگاه رسمی برای نشر جهانی دین اسلام تاسیس شد و اکنون جمهوری اسلامی پایگاه گسترش اسلام در عالم شده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) وقتی انقلاب پیروز شد، فرمود دو هدف دارم اول اینکه تمام قوانین اسلام اجرا شد و اسلام را در عالم گسترش دهیم و زمینه ظهور مصلح جهانی حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران هم در داخل و هم عرصه جهانی فوق العاده است و خدمات و موفقیت‌های ایران اسلامی در ۴۴ ساله گذشته در هیچ کشوری نبوده است.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه ایران در سرعت علم و خدمات‌دهی جزو اولین‌ها در دنیا است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی تمام روستاهای استان خراسان جنوبی و بسیاری از مناطق کشور گازرسانی شده و این یکی از صدها خدمات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به حمایت و خدمات‌دهی کمیته امداد امام خمینی(ره) به پنج میلیون نفر از محرومان کشور اشاره و تأکید کرد: وحدت اهل سنت و شیعه در جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی نمونه است.

فعالیت ۱۷ هزار باب مسجد اهل سنت در ایران

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی به اهل سنت، گفت: امروز تعداد مساجد اهل سنت در ایران به ۱۷ هزار باب مسجد رسیده است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه تعداد طلاب حوزه‌های علمیه و مدارس دینی اهل سنت در کشور ۱۰ برابر شده است، متذکر شد: این در حالی است که دولت مصر اجازه ساخت یک حوزه علمیه و مسجد به شیعیان را هم نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به الگو و پیشرو بودن جمهوری اسلامی ایران در وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی میدان را باز گذاشت تا نمایندگان شهرهای اهل سنت با هر مذهبی که رأی آوردند، در مجلس حضور داشته باشند و امروز نمایندگان اهل سنت در مجلس در قانونگذاری کشور تاثیرگذاری دارند.

استاد حوزه و دانشگاه به بیان دستاوردهای بین‌المللی نظام اسلامی در سطح بین‌المللی پرداخت و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به همت نیروهای مسلح به یکی از قدرتمندترین قدرت‌های نظامی دنیا تبدیل شده است.

کد خبر 1781695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha