از شوخی آذری ضرغامی با دکتر پزشکیان تا تاکید صالحی امیری به وفاق ملی

آیین تکریم و معارفه وزیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حالی عصر امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد که عزت الله ضرغامی با طرح یک شوخی از دکتر پزشکیان در خواست کرد که در هرجا که قرار نیست گاز بدهیم در این این وزارتخانه گاز بدهید و می‌گویم اقای پزشکیان! «گاز ورِ» و صالحی امیری نیز گفتمان وفاق ملی را نقطه اتکا خود و دولت خواند.   

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آیین تکریم و معارفه مهندس عزت الله ضرغامی و سید رضا صالحی امیری وزیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

از شوخی ضرغامی با دکتر پزشکیان «گاز ورِ» تا اشاره صالحی امیری به گفتمان وفاق ملی


این مراسم با پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.


اجرای این مراسم را سید عباس سجادی بر عهده داشت.

در مراسم تکریم و معارفه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور، احمد مسجدجامعی، محمد بهشتی، علی رضا تابش،   نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران این وزارتخانه، مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند.

از شوخی ضرغامی با دکتر پزشکیان «گاز ورِ» تا اشاره صالحی امیری به گفتمان وفاق ملی
 

در ابتدای این مراسم فیلمی از فعالیت های مهندس ضرغامی در قامت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پخش شد.

  آقای دکتر پزشکیان گاز ور

در این مراسم عزت الله ضرغامی وزیر سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تبریک به رضا صالحی امیری و کارمندان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقای صالحی امیری چند ویژگی دارند یکی اینکه خیلی با اخلاق است به خصوص در حوزه مدیریت فردی متخلق و متعامل است که برای این وزارتخانه مهم است؛   وزارت میراث فرهنگی فرابخشی است و باید با دستگاه های مختلف هماهنگی داشته باشد. ستاد سفر با ۲۷ دستگاه هماهنگی دارد.

وی خطاب به معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: اقای صالحی امیری انسانی فرهنگی و مدیر موفق و با ظرفیتی است و در چنین شرایطی آمدن ایشان برای این وزارتخانه بسیار مهم که در میان وزارتخانه های درجه یک جز اولین هاست و در گذشته بی اعتنا و در حاشیه به این جایگاه نگاه میشده است، این نگاه در دولت شهید رییسی تغییر کرد و دلیل آن هم  نگاه بلند رییس جمهور، دولت و دکتر مخبر بود و  این وزارتخانه را به جایی رسانده که نگاه تشکل های گردشگری به این وزارتخانه را تغییر داده است.

وی   تصریح کرد: مطمئن هستم که حضور آقای صالحی امیری یک فرصت بسیار خوبی است و با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند رشد و توسعه را به دنبال داشته باشد.

وی  با ارایه  گزارشی  از عملکرد خود در زمان تصدی وزارت میراث فرهنگی خطاب به دکتر عارف گفت: ما خیلی کار داریم. ده‌ها مصوبه و ... در دولت به تصویب رسید در دولت قبل هرچه ارائه دادیم مورد تصویب قرار گرفت به‌عنوان مثال درباره لغو روادید بهانه‌گیری‌هایی وجود داشت اما با تعامل و همکاری دستگاه‌های خوب مثل وزارت خارجه و شخص مرحوم امیرعبدالهیان شاهد این بودیم که با ۳۰ کشور لغو روادید انجام شد. اکنون با جمعیتی حدود نیمی از جمعیت جهان لغو روادید داریم که فرصت بسیار بزرگی است.

عزت الله ضرغامی با بیان اینکه مطایبه ای با دکتر پزشکیان دارم و   با خطاب قراردادن  رئیس‌جمهور  گفت: شاید خیلی از مردم آن کلیپ را در فضای مجازی دیده باشند که به زبان ترکی می‌گوید: «گاز وِرمهَ» یعنی گاز نده، اما من امروز خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان می‌گویم هرجا که قرار نیست گاز بدهیم در این حوزه و در این وزارتخانه گاز بدهید و می‌گویم اقای پزشکیان! «گاز ورِ».

از شوخی ضرغامی با دکتر پزشکیان «گاز ورِ» تا اشاره صالحی امیری به گفتمان وفاق ملی

در این مراسم گروه موسیقی نای قطعاتی را اجرا کردند

از شوخی ضرغامی با دکتر پزشکیان «گاز ورِ» تا اشاره صالحی امیری به گفتمان وفاق ملی

دنیا باید ایران را در گردشگری و صنایع دستی بشناسند نه موشک و بمب‌
در ادامه این مراسم  سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با قدردانی از تلاش‌های عارف، معاون اول رئیس جمهور در دولت، گفت: از مهندس ضرغامی که در هر کجا بودند برای نظام زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  با تبریک هفته وحدت اظهار کرد:  امروز دولت  در آغاز هفته وحدت کار زیبایی انجام داد  و با انتخاب یک استاندار اهل سنت به مردم پیام داد که همه ایرانیان فارغ از رنگ، نژاد، قومیت و مذهب  با یکدیگر  برابر هستند.

صالحی امیری سپس با طرح  این پرسش که اساسا چرا از  «وفاق»   سخن می گویم و چرا دکتر پزشکیان و دکتر عارف بر گفتمان «وفاق ملی»   به عنوان شعار دولت چهاردهم اتکا دارند، توضیح داد:  باور ما این است جامعه امروز و نظام سیاسی تحمل مناقشه، منازعه، افشاگری، تخریب و انگ زنی را ندارد و از این منظر باید برای مردمی که انبوهی از مطالبات را از دولت دارند به توافق برسیم  و همه حاشیه ها را کنار بگذاریم و  به متن بپردازیم، بر این باوریم  پاسخ به مطالبات مردم   تنها با یک اجماع و توافق در سطح ملی انجام می شود.

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  با اشاره به مفهوم وفاق گفت: وفاق یعنی همگرایی همه نهله های متکثر در جهت توسعه  کشور و  عبور از نفرت و انشقاق است،   در واقع وفاق عبور از حاشیه ها و ورود به متن  است که متن همان توسعه ملی  و توجه به معیشت مردم است. وفاق تجمع ظرفیت های درون نظام برای حل مسایل مردم و نمایش صدای واحد میان مردم و نظام است  تا دشمنان قسم خورده نظام  آن را ببینند.

وی با بیان اینکه  وفاق  اخلاق،   امنیت، معرفت و  انسانیت است، اظهار کرد : وفاق احساس نشاط ملت و غرور و هویت یک ملت و زندگی آرام و بدون دغدغه مردم است، وفاق همان توافق ملی بدون توجه به رنگ، نژاد،   قومیت و مذهب است، در واقع وفاق نیاز امروز ایران و ضرورت فردای ملت ایران است.

صالحی امیری تاکید کرد:  آنچه در دولت وفاق شکل خواهد گرفت حضور همه سلایق در عرصه قدرت ملی است و در واقع وفاق جوهر تداوم نظام سیاسی است که بدون آن به توسعه نمی‌رسیم و ما از این منظر به این اندیشه دولت  پایبندیم و اراده نظام بر حمایت از دولت است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد:: من وقتی وارد میراث فرهنگی شدم به یک اصل فکر می‌کنم و آن هم سربلندی جایگاه ایران در جهان و منطقه است، بر همین اساس برای تعالی ایران باید همه موانع را از سر راه برداشت.

وی با اشاره به آمار نگران کننده مهاجرت جوانان  گفت:  باید مانع مهاجرت و جلای وطن نسل جوان شد، باید کاری کرد که نسل جوان بین مهاجرت و وطن یکی را برگزیند،   حجم مهاجرت نگران کننده است،   باید با امید آفرینی با پدیده یاس مبارزه کنیم و این مسئولیت بر عهده دولتمردان است و تلاش کنیم جلوی جلای وطن جوانان را با توسعه بگیریم

صالحی امیری یادآور شد : ظرفیت‌های بسیاری در میراث فرهنگی وجود دارد و مدیران این وزارتخانه در همه ادوار برای میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تلاش‌های بسیاری انجام دادند که جا دارد از همه آنها قدردانی کرد.

وی تصریح کرد : همه ما با هر رنگ نژاد مذهب و قومیت زیر یک پرچم واحد به نام ایران هستیم و هویت ایرانی داریم بزرگترین جذابیت ما میراث است  که هویت ماست، ما ملتی غنی هستیم و هر جایی از دنیا را سفر کنید آثاری از ایران وجود دارد باید قدر این تمدن را بدانیم و تلاش کنیم ایران را از دریچه موشک و بمب نبینند ما را  از دریچه میراث فرهنگی  مطالعه کنند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد:
فرهنگ ایرانی غنی‌ترین فرهنگ در دنیا و میراث فرهنگی ضامن توسعه است و گردشگری ضامن امنیت و صلح است،   صنایع دستی رویکرد اصلی ما برای تولید ثروت و منابع برای کشور است.

وی با اشاره به  برنامه های  میراث فرهنگی   در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت:  ما در برنامه هفتم توسعه می‌خواهیم ظرفیت‌ها  در میراث فرهنگی،   گردشگری و صنایع دستی  افزایش دهیم و در همین راستا ظرفیت موزه ای ما باید به هزار موزه برسد،   همچنین ۵۰۰ هزار شاغل در صنایع دستی را باید به  یک میلیون نفر برسانیم، این مهم  آیا ممکن است؟   قطعاً بلی!   من مطمئنم این خواسته برنامه هفتم را محقق می‌کنم اما لازمه اش این است که وفاق واحد داشته باشیم.

از شوخی ضرغامی با دکتر پزشکیان «گاز ورِ» تا اشاره صالحی امیری به گفتمان وفاق ملی

 در پایان این‌مراسم معاون اول رییس جمهور با اهدای لوح و  هدایایی  از عزت الله ضرغامی تقدیر کرد و حکم  وزارت میراث فرهنگی و کردشگری و صنایع دستی را به صالحی امیری اهدا کرد.

پایان پیام/

کد خبر 1781801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha