سالن سینما صدر در رودبار جنوب افتتاح شد

آیین افتتاح سینما صدر رودبار جنوب و جشن مهر سینمای ایران با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، آیین افتتاح سینما صدر رودبار جنوب و جشن مهر سینمای ایران با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام کاظم صادقی در این آیین ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص)، گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نگاه خاصی به مناطق کمتر توسعه یافته در جنوب کرمان به ویژه جازموریان دارند.
امام جمعه رودبار جنوب افزود: نام جنوب کرمان با رودبار جنوب عجین شده و زنده است، رودبار جنوب، جازموریان و سایر شهرستان های این منطقه مهد حضور شعرا و هنرمندان برجسته ای می باشند.
وی افتتاح سینما صدر رودبار جنوب را اتفاق مبارک و میمون خواند و ابراز کرد: رودبار جنوب و جازموریان مهد هنرمندانی در عرصه های هنری شاعری، موسیقی سنتی، فیلم و مستند سازی است.
حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: انتظار ما از هنرمندان این است که نگذارند موسیقی سنتی اصیل رودبار جنوب که از نیکان ما به یادگار مانده است به فراموشی سپرده شود و جای این آثار ارزشی آثاری بیاید که به لحاظ فرهنگی برای ما آورده ای ندارد.
امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: حرف دل و خواسته هنرمندان عرصه هنر سینما این است که در جنوب کرمان و شهرستان رودبار جنوب خانه سینما احداث شود.
وی خاطرنشان کرد: نیاز امروز فعالان عرصه هنر سینما و فیلم سازی به خانه سینماست و امیدواریم با تحقق این مهم شاهد فعالیت جوانان هنرمند در این حوزه ها باشیم.
 

تولید آثار هنری هنرمندان در جنوب کرمان نیازمند نگاه جهادی است 

علی پرورش در این آیین، گفت: سینما در جوامع پیشرفته یک رسانه پُر مخاطب است که علاوه به بُعد هنری بر فرهنگ سازی موضوعات مختلف در جوامع نقش بسزایی دارد.
فرماندار رودبار جنوب با اشاره به جایگاه سینماگران در بیانات امامین انقلاب، ابراز کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ سینما کلید پیشرفت کشور است، این کلام نشان دهنده جایگاه مهم سینما است معتقدیم سینما دانشگاه انسان سازی است زیرا سینماگران با خلق آثار هنری بر ذهن مخاطبین مسلط می شوند جامعه امروزی ما نیاز آثار سینمایی فاخر مبتنی بر فرهنگ و بوم ایرانی دارد.
وی با بیان اینکه جنوب کرمان مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز هر چه ما داریم از برکت خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و علی رغم محرومیت ها اما اقدامات خوبی به برکت این نظام مقدس در جنوب کرمان صورت گرفته است.
پرورش با اشاره به سفرهای رییس جمهور به رودبار جنوب، اظهار کرد: رییس جمهور دو بار به رودبار جنوب سفر کردند یک بار پس از وقوع سیلاب در این منطقه بود که برای بازدید از وضعیت سیل زدگان و خسارات ناشی از سیل به اینجا آمدند و خوشحالیم که در راستای توسعه زیرساخت های سینمایی در دولت سیزدهم، سینما صدر رودبار جنوب افتتاح شد و هم شاهد برگزاری جشن مهر سینمای ایران در این شهرستان هستیم.
فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه ما در عرصه هنری در رودبار جنوب استعدادهای فوق العاده ای داریم که مورد حمایت جدی قرار نمی گیرند، عنوان کرد: امروز هنرمندان ما بدون اندک حمایت و با دست  خالی فیلم تولید می کنند و تولید آثار هنری توسط این هنرمندان نیازمند نگاه ویژه و جهادی است.
وی عنوان کرد: درخواست ما این است که زیرساخت های سینمایی توسعه پیدا کنند تا هنرمندان ما بتوانند با برخورداری از امکانات و تجهیزات فیلم های بلند و کوتاه سینمایی تولید کنند.

گفتنی است؛ در پایان از هنرمندان عرصه فیلم سازی و سینمای جنوب کرمان تجلیل شد.

کد خبر 1781836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha