ریشه‌های پنهان قاچاق باید در حوزه‌های مختلف مشخص شود

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه پیشنهاد داد که گزارشی توصیفی و تبیینی از مصادیق شایع قاچاق تهیه شود تا ریشه‌های پنهان قاچاق در حوزه‌های مختلف مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ جلسه ۱۸ شورای فرهنگی ستاد فرهنگی و اجتماعی با ریاست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در این جلسه پس از ارائه گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد:‌ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند با مسئولان دستگاه‌های مختلف و استان‌هایی که بیشترین درگیری را با معضل قاچاق دارند، در ارتباط باشد تا بتوانند مسائل را به صورت واقعی شناسایی و برای آن‌ها چاره‌اندیشی کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشنهاد داد که گزارشی توصیفی و تبیینی از مصادیق شایع قاچاق تهیه کند تا ریشه‌های پنهان قاچاق در حوزه‌های مختلف مشخص شود.
استاد خسروپناه بیان کرد: برای حکمرانی واقعی در مبارزه با قاچاق باید مصادیق اقتصادی و فرهنگی را توأمان در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه باید با مشکلات حکیمانه برخورد کنیم، ادامه داد: مشکلاتی در برندسازی و مالکیت معنوی وجود دارد که باید اقدامات لازم نظیر سیاست‌گذاری و قانونگذاری لازم صورت گیرد.

در ادامه دکتر فهیمه فرهمندپور، رئیس ستاد زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت:‌ برای گزارش‌هایی که دستگاه‌ها از اقدامات خود ارائه می‌دهند باید شاخص‌های ارزیابی در نظر گرفت تا اینگونه گزارش‌های مورد تحلیل قرار گیرد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به اقدامات فرهنگی در خانواده تاکید دارد در این زمینه معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور و همچنین دفاتر زنان در استانداری می‌توانند اثرگذار باشند و اقدامات متعددی را در نظر بگیرند.
دکتر فرهمندپور همچنین بر راستی آزمایی و اثربخشی گزارش‌هایی که دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌دهند تاکید کرد.
در این جلسه سایر اعضا به موضوع فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و سیاست‌هایی که لازم است در این زمینه تدوین شود، تاکید کردند.

کد خبر 1783488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha