تاریخ کشور ما از جنس دفاع مقدس است

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: هر کشوری که تاریخ خود را نداند انگار هویت ندارد، تاریخ کشور ما از جنس دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز در آیین رونمایی از یادمان  «زن و دفاع مقدس» که به همت بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی در مسجد حاج عبدالله ارومیه برگزار شد، گفت: جای جای میهن اسلامی‌مان رد پای شهدای هشت سال دفاع مقدس دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم این استان به وجود ارزشمند شهدای انصار و مهاجر به خود می‌بالد، گفت: این استان ۱۲ هزار شهید انصار دارد که بومی این منطقه هستند، همچنین این خطه مزین به وجود ارزشمند ۲۴ هزار شهید مهاجر است که از سایر مناطق کشورمان به نیت یاری اسلام و با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و در نهایت به شهادت رسیدند.

این مسئول بیان کرد: رزمندگان اسلام برای تحقق ارزش های دین، مقابله با دشمنان اسلام و ایستادن مقابل کفر جهانی وارد این سرزمین شدند و با خون خود خضاب کردند و به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: این روزها همه ملت ایران تاسف، حال خوب و غم را به صورت توام و همراه با یکدیگر تجربه می کنند، چرا که از یک سو برای شهادت سید حسن نصرالله رهبر گروه با عظمت حزب الله لبنان سوگوار هستیم از سوی دیگر به خاطر عملیات باشکوه وعده صادق۲ به خود می‌بالیم.

وی ادامه داد: فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت شهید نیلفروشان و شهید زاهدی و هنیه در امتداد خون امام حسین برای اسلام و مقابله با رژیم اسراییل و کفر جهانی ایستادند، قدم برداشتند و درنهایت به شهادت رسیدند.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق یک حرکت با عظمتی بود که بار روانی و تبلیغی در مقیاس جهانی داشت و با محوریت ولی فقیه انجام گرفت؛ شکوه تدبیر و فرماندهی ایشان را در این عملیات شاهد شدیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیون نفر در مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت با محوریت مقام معظم رهبری شرکت کردند؛ برخی می خواستند مانع حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران باشند ولی ایشان شرکت کرده و با این حضورشان دشمن را مرعوب کردند و عظمت را به جبهه مقاومت برگرداندند.

سردار رجبی اضافه کرد: دوربین ها قادر نبودند همه عظمت این رویداد بزرگ را ثبت کنند؛ به ویژه اینکه کودکان غزه و خانواده شهدای لبنان در پی آن شادی می کردند باور داریم که این به خاطر لطف خداست چنین رهبری و ملتی داریم.

وی بیان کرد: از همه اقشار اجتماعی و طیف‌های مردمی در این مراسم حضور داشتند و کسانی در این نماز شرکت کردند که بنا به گفته خودشان نماز خواندن بلد نبودند ولی می‌خواستند به رهبر انقلاب اقتدار کنند.

وی بیان مجاهدت‌های نسل انقلاب و دفاع مقدس را برای جوانان ضروری دانست و گفت: هر کشوری که تاریخ خود را نداند انگار هویت ندارد، تاریخ کشور ما از جنس دفاع مقدس است؛ تاریخ شفاهی مهم است روایتگرها در مراسم ها حاضر باشند تا اگر کتاب نمی خوانیم حداقل بشنویم در کشورمان چه اتفاق‌هایی افتاده و چه رشادت‌هایی شده است.

گفتنی است؛ آیین رونمایی از یادمان زن و دفاع مقدس در آذربایجان غربی، با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اصحاب رسانه و ... برای نخستین بار در استان به میزبانی ارومیه برگزار شد.

این مراسم با محوریت نصب و رونمایی از تابلو شناسنامه ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ در مسجد حاج عبدالله برگزار گردید.

کد خبر 1784589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha