نقد و بررسی«شاهرخ نامه»روایتی از زندگی کشتی‌گیری که شهید شد

برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ امروز دوشنبه ۱۶ مهر. به گفت‌وگو با نویسنده کتاب شاهرخ نامه برای معرفی و بررسی این اثر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ امروز دوشنبه ۱۶ مهر. به گفت‌وگو با نویسنده کتاب شاهرخ نامه برای معرفی و بررسی این اثر اختصاص یافته است. در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری برای معرفی و نقد و بررسی کتاب «شاهرخ نامه»روایتی از زندگی کشتی گیر و یکه بزن پیش از انقلابی شهید دوران دفاع مقدس با «دانیال قاسمی پور» نویسنده این ‌کتاب گفتگو می کند.

کتاب «شاهرخ نامه» سرگذشت شهید «شاهرخ ضرغام» معروف به «حر انقلاب اسلامی» را روایت می‌کند. این شهید والامقام از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود که پیش از انقلاب اسلامی یکه بزن بوده اما پس از انقلاب اسلامی تغییر رویه می‌دهد. کتاب روایت زندگی این مرد عجیب و پرماجرا در ۱۳۶ صفحه از نشر شهید کاظمی است.

شاهرخ با نام شناسنامه‌ای ابوالفضل در اول دی‌ماه سال ۱۳۲۸ در محله نبرد در شرق تهران متولد شد. روحیه سرکشی و نافرمانی در لوطی‌گری و با معرفت بودنش در هم تنیده بود. زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد در ایام محرم که یک «تلنگر» زندگی بسیاری از انسان‌ها را متحول می‌کند، یکی از تلنگرها توسط مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی به شهید شاهرخ زده شد و بعد از این جلسات متحول شدکتاب از سه فصل تشکیل شده و سه بخش گشایش نخست، گشایش دوم و خروج هم ضمیمه آن شده است.

برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار واجرای کارشناسی امین خرمی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ و۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کد خبر 1784659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha