استقلال از درآمدهای نفتی با گردشگری/ ایران‌شناسی باید جایگزین ایران‌هراسی شود

خدادادی با بیان اینکه توسعه گردشگری با فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی و تغییر نگاه ها ممکن می‌شود، گفت: باید بیشتر روی تبلیغات اشتباه ایران هراسی که در دنیا علیه ایران وجود دارد کار کنیم و با ایران شناسی آن را خنثی کنیم.

«زهرا خدادادی»، نماینده ملکان و لیلان و رئیس فراکسیون گردشگری، زیارتی میراث فرهنگی و نمایشگاه‌های مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره استفاده از ظرفیت مساجد و اماکن تاریخی استان آدربایجان شرقی در توسعه گردشگری، بیان کرد: استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، در واقع این استان همه آنچه را که خوبان دارند، یکجا در خود دارد. امیدوارم بتوانیم پیوندی بین سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی ایجاد کنیم که از ظرفیت هر یک از حوزه ها برای یکدیگر استفاده کنیم.

ضرورت پیوند سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارتی میراث فرهنگی و نمایشگاه‌ها مجلس دوازدهم تأکید کرد: میراث فرهنگی باید باعث جذب گردشگر شود، وقتی گردشگران به ایران سفر می کنند و صنایع دستی کشور را می بینند، باید صنایع دستی باعث رونق میراث فرهنگی و گردشگری ما شود و هر سه حوزه در تعامل با یکدیگر چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند، امیدوارم به جایگاهی برسیم که از درآمدهای نفتی فاصله بگیرم و به سمت گردشگری برویم.

باید اولویت ها را از درآمدهای نفتی به سمت گردشگری برگردانیم

خدادادی با بیان اینکه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در کشور ما مغفول مانده است، گفت: بعد از کرونا آسیب های جدی به صنعت گردشگری وارد شد که اثرات آن را هنوز هم می توان مشاهد کرد و صنعت گردشگری هنوز به حالت قبل از کرونایی خود بازنگشته است؛ سعی ما بر این است که یک تغییر اولویت و تغییر نگاهی در این زمینه در کشور ایجاد کنیم و اولویت ها را از درآمدهای نفتی به صنعت گردشگری برگردانیم.

لزوم شناساندن ظرفیت های ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به دنیا 

وی با اشاره به رفع موانع ورود گردشگران به ایران، بیان کرد: برای جذب گردشگران اول باید موانع ورود گردشگران کشورهای همسایه ها و بعد دیگر کشورهای جهان را برطرف کنیم، اگر بتوانیم موانع را برداریم کار بزرگی انجام داده ایم.

خدادادی با تاکید بر شناسایی و معرفی میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران به جهانیان، گفت: گام مهمی که در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی باید برداریم این است که این ظرفیت عظیم را به دنیا بشناسانیم.

باید تبلیغات ایران هراسی را با ایران‌شناسی خنثی کنیم

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارتی میراث فرهنگی و نمایشگاه‌ها مجلس دوازدهم با اشاره به تبلیغات ایران هراسانه به عنوان یکی از موانع گردشگری، خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغات اشتباه ایران‌هراسی که در دنیا علیه ایران وجود دارد، باید بیشتر کار و با ایران‌شناسی آن را خنثی کنیم؛ اگر این قدم ها را با اولویت بندی برداریم می توانیم تغییرات مثبتی را در حوزه توسعه گردشگری بر اساس ظرفیت های فرهنگی و تاریخی کشورمان برداریم.

کد خبر 1786526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha