«مداوله» سنت رایج خداوند در جهان هستی است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: «مداوله» سنت رایج خداوند در جهان هستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام علی تقی زاده در «محفل انس با قرآن» کاروان شهدای جبهه مقاومت در حرم هلال بن علی(ع) به بیان مفاهیم تدبری آیات ۱۴۰ سوره آل عمران و ارتباط آن با تحولات منطقه پرداخت و گفت: «مداوله» سنّت رایج خداوند در جهان هستی است و خداوند در این آیه می فرمایند «إِن یَمسَسکُم قَرحٌ فَقَد مَسَّ القَومَ قَرحٌ مِثلُهُ» اگر ضربه ای بر شما وارد شد به دشمن هم وارد شد، لذا باید بازه مبارزه را بلند مدت ببینیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور افزود: سنت مداوله، حکمت های فراوانی دارد، یکی از این حکمت ها بر اساس این آیه شریفه این است که خدای متعال بتواند افرادی که به عنوان شاخص و گواه بر مسیر حق شناخته می شوند، متمایز کند.

مداوله مومنین را به عالی ترین درجات ایمانی که همان "تمحیص" ایمان است رشد و ارتقای ویژه می دهد.

تقی زاده ادامه داد: حکمت دیگر مداوله این است که مومنین را به عالی ترین درجات ایمانی که همان "تمحیص" ایمان است رشد و ارتقای ویژه دهد؛ هم ایمان مؤمنان خالص، ناب و زلال شود و هم جامعه ایمانی از مؤمنان بدلی و دروغین پیراسته شود.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: یکی دیگر از برکات مداوله، رشد توحیدی جامعه ایمانی است. اینکه جامعه ایمانی صرفا به رهبران خود نباید اتکا کند در حالی که دست خدا را بسته بداند که حتی اگر رسول الهی هم کشته شد نقصی بر مومنین ایجاد نشود. مومن باید بداند از بین رفتن رهبر جامعه ایمانی به این معنا نیست که دست خدا برای پیروزی جبهه حق بسته است.

مومن باید بداند از بین رفتن رهبر جامعه ایمانی به این معنا نیست که دست خدا برای پیروزی جبهه حق بسته است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در بخش دیگری از این آیه اشاره می شود که قتال و درگیری، اجل هیچ کس را پیش یا پس نخواهد انداخت پس برای مبارزه و جهاد در راه خدا باکی نیست. این درگیری ها اجل کسی را بالا و پایین نمی کند و هر کس دنبال اجر و پاداش دنیوی باشد خدا قسمتی از آن را به او می دهد و هرکس دنبال اجر اخروی باشد همان اجر اخروی را اعطا خواهد کرد.

«محفل انس با قران کریم» کاروان قرآنی شهدای جبهه مقاومت با حضور اساتید و قاریان بین المللی و پیشکسوتان قرآنی ممتاز کشور در حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

این برنامه به همت شورای عالی قران و سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و به صورت زنده از شبکه بین المللی قرآن و معارف سیما و شبکه اصفهان پخش شد.

کاروان قرآنی شهدای مقاومت متشکل از جمعی از چهره های برجسته و اساتید بین المللی از جمله سیدمحسن موسوی بلده، مصطفی صدرزاده، احمد ابوالقاسمی، حسن رضاییان، احمد حاجی شریف ، حمیدرضا احمدی وفا، قاسم مقدمی، حسین فردی، جعفر فردی ، علی اکبر ملکشاهی، حسن ربیعیان، صالح اطهری فرد، مهدی غلام نژاد است که از سوی شورای عالی قرآن کریم و سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است.

کد خبر 1787150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha