حضور ناوگروه صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران در بندر جده

ناوگروه دوازدهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه دریانوردی‌ها وارد بندر جده کشور عربستان سعودی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر دریادار دکتر حبیب‌الله سیاری، در حاشیه مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر و تجلیل از جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو اظهار کرد: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی حضور مقتدرانه در آب‌های آزاد با هدف تحکیم روابط دوستانه و اعلام پیام صلح و دوستی با کشورهای منطقه وارد بندر جده کشور عربستان سعودی شد. این ناوگروه متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند می‌باشد.

امیر دریادار سیاری اظهار امیدواری کرد: با اعزام ناوگرو‌ه‌های جمهوری اسلامی ایران به منطقه راهبردی خلیج عدن و دریای سرخ و حضور در بنادر کشورهای دوست و مسلمان از جمله کشور عربستان سعودی پیام‌آور صلح و دوستی برای کشورهای منطقه باشیم.

بنا بر گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است با حضور مداوم و مقتدرانه خویش در آب‌های آزاد ضمن حراست از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام‌آور صلح و امنیت در منطقه حساس و راهبردی شمال اقیانوس هند باشد.

شایان ذکر است، در دوازدهمین ناوگروه تعددی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برای تکمیل برنامه‌های آموزشی علمی به عنوان کارورزی ناوگروه را همراهی می‌نمایند.

پایان پیام/
 

کد خبر 17952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha