دستگاه های اجرایی، در تیم های تذکر لسانی از معتمدان خوش اخلاق استفاده کنند

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان، گفت: دستگاه های اجرایی باید از افراد مورد اعتماد و خوش خلق به عنوان « تیم تذکر لسانی» برای اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، محمد دهقانی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان، (19 بهمن) در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی برای تشکیل و فعال سازی تیم های تذکر زبانی برای ترویج فرهنگ نظارت همگانی و پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی با حضور دستگاه های ذیربط در بندرعباس برگزار شد، گفت: زبان معجزه می کند و همه باید آن را برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر به کار گیریم.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مرحله زبان وظیفه عموم مردم است، تأکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی باید از افراد مورد اعتماد و خوش خلق به عنوان «تیم تذکر لسانی» برای اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

 

دهقانی، افزود: باید برنامه های فرهنگی و دینی در برابر جنگ نرم دشمن در سطح جامعه گسترش یابد زیرا فرهنگ سازی دینی در جامعه موجب رفع خطر و ناامیدی دشمن و محکم شدن اعتقادات افراد خودی می شود.

 

وی بیان داشت: اجرای امر به معروف با یک رصد معمولی امکان پذیر نیست و باید استراتژی مشخصی داشته باشیم و با تحلیل محیطی، قوت ها و ضعف ها را شناسائی و با توجه به آن، راه حل کاربردی تعیین کنیم.

 

در این نشست نمایندگان نیروی انتظامی، دادگستری، ستاد پیشگیری حفاظت اجتماعی و تشکل های مردمی نظرات و پیشنهادات خود را در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کردند.

 

در پایان مقرر شد، تعدادی از اعضا، در گروه های چند نفره شناسائی، ساماندهی و آموزش و سپس مبادرت به انجام امر به معروف صرفاً در قالب تذکر زبانی کنند و در آینده نزدیک نیز هسته های مردمی و درون دستگاهی با شیوه های مناسب و علمی به این کار بپردازند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 18489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha