بدهی منطقه یورو 90 درصد ارزش اقتصادی این منطقه است

روزنامه واشنگتن پست با انتشار جدید ترین آمار بحران اقتصادی اروپا اعلام کرد که میزان بدهی منطقه یورو به 90 درصد ارزش اقتصادی آن برای اولین بار از زمان ایجاد این منطقه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از واشنگتن پست،جدید ترین آمار رسمی منتشر شده در مورد بحران اقتصادی اروپا نشان میدهد که برای اولین بار از زمان تشکیل منطقه یورو در سال 1999 میلادی،بدهی کل 17 کشور اروپایی که از  یورو استفاده می کنند در پایان فصل دوم سال به 90 درصد ارزش اقتصادی منطقه یورو رسیده است.
مرکز آمار اتحادیه اروپا با انتشار گزارشی در این باره آورده است:افزایش بدهی منطقه یورو از 88.2 درصد در فصل گذشته و 87.1 درصد در سال گذشته میلادی به 90 درصد در پایان فصل تابستان نشان دهنده عمق مشکلات اقتصادی این منطقه است.
در حال حاضر شش کشور یونان،اسپانیا،ایتالیا،مالتا،پرتغال و قبرس که از یورو استفاده می کنند در رکود اقتصادی قرار دارند.
بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این اعتقادند که در سه ماه سوم سال جاری میلادی،رکود اقتصادی در منطقه یورو به اوج خواهد رسید.
اقتصاد شکننده موجب شده است که نسبت بدهی هر یک از کشورهای منطقه یورو به ارزش اقتصادی آنها روز به روز افزایش پیدا کند.
به عنوان مثال در سال گذشته میزان بدهی ایتالیا از 123.7 درصد در سه ماه اول به 126.1 در سه ماه دوم سال افزایش پیدا کرده است.
کشور یونان که در قبال دریافت میلیادرها یورو پول نقد متعهد به انجام اقدامات ریاضتی شده است نیز بیشترین افزایش بدهی را در تاریخ خود را در فصل دوم سال جاری داشته است.
بر اساس گزارش های دریافت شده بدهی یونان از 136.9 درصد در آمد ملی در فصل اول به 150.3 درصد در فصل دوم سال رسیده است.
 

کد خبر 187399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha