بیداری مردم مسلمان مصر پایان دهنده حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در مصر است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:رژیم صهیونیستی و آمریکا چه با بازی مهره‌های سیاسی خودشان در مصر و چه با مطرح کردن دخالت‌ جمهوری اسلامی ایران در حوادث داخلی مصر سعی می‌کنند مردم را از اهداف اصلی خودشان دور کنند.

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات داخلی مصر به خبرنگار شبستان گفت: انقلاب اسلامی دو پیام مهم فرهنگی را برای همه ملت‌های جهان به ویژه ملت‌های مسلمان داشت و در طول 32 سال اخیر حقانیت این دو پیام فرهنگی برای ملت‌ها به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه هویت‌یابی ملت‌ها مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: همان‌طور که ملت ایران با انقلاب اسلامی هویت خود را پیدا کرد این پیام بر ملت‌های دیگر نیز تأثیر بسزایی گذاشت.

نقوی حسینی دومین پیام انقلاب اسلامی را اسلام‌خواهی و گرایش به ارزش‌های دینی و عدالت‌خواهی در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: این دو پیام باعث شد زمینه‌سازی رشد نسبی در جامعه مسلمانان فراهم آید و نسل‌های مختلف در جوامع اسلامی به دنبال هویت و استقلال خویش باشند.

وی با اشاره به حوادث داخلی مصر یادآور شد: آنچه در مصر این روزها شاهدش هستیم استقلال‌خواهی و احترام به ارزش‌های دینی از سوی مردم مسلمان است که آنها را به خیزش وا داشته است.

نماینده ورامین در خانه ملت تصریح کرد: این خیزش نشان می‌دهد ملت‌های مسلمان هیچ‌گاه نفوذ و سلطه بیگانگان را برنخواهند تافت و همواره بر ضد استعمار و استکبار مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دیکتاتوری و استبداد در حال حاضر در هیچ جای جهان جواب نمی‌دهد، یادآور شد: مردم مصر در حال حاضر به دنبال ارزش‌های دینی و اعتقادی خود هستند و مادامی که سلطه استعمار و دیکتاتورها را در کشور خود می‌بینند به مبارزات خود قطعا ادامه می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نگرانی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند که ملت مصر سلطه استعماری آنان را نمی‌پذیرند و به دنبال ارزش‌های دینی و معنوی خود هستند و به همین دلیل می‌بینیم در قالب توطئه‌های گوناگون قصد سرکوب این جنبش را دارند.

وی ادامه داد: قطعا بیداری مردم مسلمان مصر به معنای پایان دادن به حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در مصر است و به همین دلیل آنها هر روز توطئه‌ای را علیه مردم آزادی‌خواه انجام می‌دهند.

نقوی حسینی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا چه با بازی مهره‌های سیاسی خودشان در مصر و چه با مطرح کردن دخالت‌ جمهوری اسلامی ایران در حوادث داخلی مصر سعی می‌کنند مردم را از اهداف اصلی خودشان دور کنند.

وی با بیان اینکه خیزش مردم مصر قطعا تا پیروزی آنها ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا قطعا نمی‌توانند بر این جنبش مردم مصر تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به خطبه‌های روز جمعه مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری تحلیل دقیقی از حوادث مصر کردند و تأکید کردند که پیام اسلام‌خواهی و گرایش به اسلام در لایه‌های اجتماعی مصر آنچنان ریشه دوانده است که نسلی را به میدان مبارزه آورده است و قطعا این نسل تحت تأثیر بازی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار نخواهند گرفت.

پایان پیام/
 

کد خبر 18927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha