اروپا بسته ضد بحران ارائه کند/ آمریکا به دردسرهای بودجه ای پایان دهد

سران جی 20 در بیانیه ای که در جلسه مکزیک صادر شد اروپا را به ارائه بسته استراتژیکی حل بحران و آمریکا را به پایان دادن به دردسرهای بودجه ای ملزم دانستند.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ابزرواتور فرانسه، سران کشورهای عضو جی 20 که در مکزیک گرد هم آمدند در بیانیه نهایی این نشست موارد زیر را خواستار شدند: سران کشورهای اروپایی باید هر چه سریعتر یک بسته استراتژیکی ضد بحران اخذ کنند و کشور آمریکا باید به دردسرهای بودجه ای خود پایان دهد.
وزرای امور مالی کشورهای عضو و بانکداران کشورهای ثروتمند در بیانیه نهایی نشست جی 20 ابراز داشتند: رشد جهانی اقتصاد متوقف شده و خطر تشدید بحران در حال پیشروی است.
آنها خاطر نشان کردند: اروپا در ارائه راه حل اقتصادی تاخیر داشته است و تصمیمات اتخاذ شده از سوی حوزه یورو اجرایی نشده آمریکا هم با افول اقتصاد در بازارهای خود روبرو است.
یکی از مقامات اروپایی که در نشست جی 20 حضور داشت اظهار کرد: صبر ما در خصوص پیاده شدن روشی جدی و موثر در حل بحران اقتصادی در اروپا به پایان رسیده است.
لوئیز دو گیندوز، وزیر اقتصاد اسپانیا که اصلاحات دولت خود را معرفی کرد اطمینان خاطر حاصل کرد که اسپانیا در حال حاضر به کمک بانک مرکزی اروپا نیازی ندارد تا به مشکلات حاکم فائق آید، بیاناتی که به اظهار برخی ناظران بحران را به سمت دیگری پیش می برد .
اولی رهن، کمیسر امور اقتصادی و پولی اروپا فقط یک هفته به یونان فرصت داد تا بحران مالی یونان را حل کند.
در کنار پرونده اروپا این روز ها جی 20 مشغول بررسی افزایش بحران اقتصادی در آمریکا است چرا که واشنگتن به گونه ای با یک پرتگاه مالی مواجه شده است که هم پیمانانش را نیز سخت درگیر کرده است، تا پایان امسال انتظار می رود بدهی های آمریکا به طرز چشمگیری افزایش یابد و برای جبران کسری بودجه آمریکا فشار مالیاتی را روی شهروندان افزایش دهد تا از بحران جهاین اقتصادی رهایی یابد.
کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول برای پایان دادن به تنش ها در آستانه انتخابات آمریکا مدعی شد که ما به توانایی های آمریکا در حل بحران اقتصادی اعتماد داریم.
پایان پیام/

کد خبر 191907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha