مطالعه از اینترنت و دنیای مجازی هرگز با کتابخوانی قابل قیاس نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: اگر چه جریان فناوری نوین امکان اطلاع رسانی سریع و گسترده را مهیا کرده اما مطالعه از اینترنت و دنیای مجازی هرگز با کتابخوانی قابل قیاس نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در مراسم نمادین کتابخوانی که (24آبان) در مجتمع آموزشی علامه حلی اراک برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه بهترین ابزار مقابله با جنگ نرم است که باید در جامعه به ویژه از سنین خردسالی در افراد نهادینه شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: استکبار جهانی و صهیونیسم برنامه وسیعی برای کمرنگ کردن هویت ملت ها دارند که راه مقابله با آن ترویج مطالعه است.

 

کریم زاده گفت: دشمن با نمادهای متنوع در دنیای سایبری، استفاده از فناوری نوین و ابزارهای اندیشه مداری در پی تضعیف عقاید و ترویج آیین های انحرافی و خرافی و شناخت عمیق فرهنگ دینی و ملی است که این توطئه را ناکام می کند.

 

وی با بیان اینکه در تعالیم اسلامی بر مطالعه بسیار تاکید شده است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اصیل و ناب ایرانی اندیشه و تفکر جایگاه والایی دارد و "اقراء" در قرآن نیز تاکید بر جایگاه مطالعه دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان تصریح کرد: با تغییر نظام آموزشی کشور، دو درس "کار و فناوری" و "تفکر و پژوهش" در پایه تحصیلی ششم ابتدایی با هدف ترویج و تاکید بر اهمیت مطالعه گنجانده شده است.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم از کتابخانه مجتمع آموزشی علامه حلی اراک با یکهزار و 600 عنوان کتاب رونمایی شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 194987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha