آیین سوگواری محرم و جذب گردشگران به استان مرکزی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: آیین سوگواری سید و سلار شهیدان کربلا هرساله گردشگران بسیاری را به شهرهای مختلف استان جذب می کند.

مجتبی رضوانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در گفگو با خبرنگار شبستان در اراک، با بیان این مطلب، گفت: اهمیت آیین‌های ویژه سوگواری در ماه محرم برای جذب گردشگران ضروری است.


وی ادامه داد: هرساله شمار بسیاری از مردم استان مرکزی، ساکن در تهران و شهرهای دیگر با هدف اجرا و شرکت در آیین‌ سوگواری امام حسین (ع) به اراک، شهرستان ها و روستاهای تابعه سفر می ‌کنند.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اهمیت آیین‌های ماه محرم برای جذب گردشگران به این استان، اظهار کرد: آیین‌های بسیاری ویژه سوگواری اباعبدالله الحسین و یارانش از گذشته در استان مرکزی برگزار می ‌شد، که تا به امروز به قوت خود باقی است.

 

رضوانی با بیان اینکه این آیین‌ که به نوعی جزو میراث معنوی این استان به شمار می‌رود، اضافه کرد: توریسم مذهبی از شاخه های مهم گردشگری در این استان است.


وی از تعزیه به عنوان یکی از رایج‌ترین آیین‌ ویژه محرم در استان مرکزی نام برد و گفت: این مراسم آئینی و مذهبی از پیشینه تاریخی بالایی در استان برخوردار است و طرفداران خاص خود را دارد.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در ماه محرم تنها برای تماشای نمایش‌های تعزیه به این استان سفر می‌کنند.


رضوانی تصریح کرد: مراسم آماده‌ سازی علامت‌ها و نخل‌ها، پوشاندن لباس و انتقال آن‌ها به تکایا از دیگر بخش های سوگواری ماه محرم در استان مرکزی است، که با قوت هرچه بیشتر در شهر تفرش برگزار می ‌شود.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه موارد مذکور ظرفیت‌های مناسبی در راستای گردشگر مذهبی و توسعه این شاخه از گردشگری در استان‌ها هستند، گفت: با برنامه ‌ریزی مناسب و اجرای تورهای گردشگری مذهبی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی به شکل هدفمند می توان به تقویت این شاخه از گردشگری در استان پرداخت.


پایان پیام/

کد خبر 197369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha