تخریب 20 تا 80 درصدی 15 روستا بر اثر زلزله زهان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور گفت: بر اثر شدت زلزله زهان 15 روستای بخش زهان بین 20 تا 80 درصد تخریب شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمود مظفر امروز صبح (16 آذر) در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده زهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمق این زلزله در 2 کیلومتر سطح زمین بوده که بر شدت آن افزوده تا حدی که 15 روستا بین 20 تا 80 درصد تخریب شده است.


وی از ثبت رکورد کشوری امدادرسانی توسط هلال احمرخراسان جنوبی در زلزله زهان خبر داد و گفت: اقدامات هلال احمر خراسان جنوبی در کمک‌رسانی به زلزله زدگان زهان بسیار عالی بوده است.


رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: هلال احمر استان در مدت 6 ساعت کار ارزیابی، نجات و اسکان اضطراری را در منطقه زلزله زده زهان انجام داد.


وی از 12 روستا حادثه دیده منطقه زلزله زده زهان بازدید کرد و گفت: امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی با حضور به موقع خود توانسته رضایت حادثه دیدگان را جلب کنند.


وی ادامه داد: مشکلات حادثه دیدگان خروج دام‌ها از زیر آوار و محصولات کشاورزی آنها مانند زرشک است که باید در این رابطه سریع‌تر اقدامات انجام گیرد.


مظفر شدت زلزله زهان را بسیار بالا دانست و گفت: این شدت زلزله به حدی بوده است که نه تنها منازل خشت و گلی بلکه منازل تیرآهنی عمیقا ترک خورده و باید اغلب مردم در اردوگاه‌های اسکان اضطراری هلال احمر مستقر شوند.


وی تصریح کرد: فعالیت تغذیه اضطراری به زلزله‌زدگان از همان ساعت‌های اولیه صبح با دوفروند بالگرد آغاز شده است.


پایام پیام/

کد خبر 202128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha