تخریب 30 منزل مسکونی روستایی شهرستان بیرجند

فرماندار بیرجند گفت: بر اثر وقوع زلزله به مرکزیت زهان، شهرستان زیرکوه 20 تا 30 منزل مسکونی در روستاهای شاخنات و پدمرود شهرستان بیرجند آسیب جدی دیده و قابلیت استفاده ندارند.

محمد علی قاسمزاده نداف، فرماندار بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: دهستان شاخنات بیش از سایر مناطق در این شهرستان آسیب دیده است.


وی با بیان اینکه روستاهای میریک، اوجان و پدمرود نیز خسارت هایی گزارش شده است، افزود: شدت خسارت در روستای پدمرود بیش از سایر روستاها بوده است.


فرماندار بیرجند از عدم وجود تلفات جانی خبر داد و گفت: تنها یک نفر زیر آوار جا مانده بود که خوشبختانه با کمک نیروهای امدادی نجات یافت.


قاسمزاده نداف ادامه داد: واحدهای مسکونی در این روستا به دلیل قدیمی و فرسوده بودن تخریب های جدی همراه داشته و قابل سکونت نیست و همچنین آغل احشام و دام نیز در این زلزله آسیب دیده اند.


وی تاکید کرد: از ساعات اولیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز همانند چادر، پتو، زیر انداز و مواد خوراکی به مناطق آسیب دیده ارسال شده است.


گفتنی است، شب گذشته (15آذر) زمین لرزه ای به شدت 5.5 ریشتر ساعت 20 و 38 دقیقه بخش زهان شهرستان زیرکوه را لرزاند و تعدادی از روستاهای شهرستان بیرجند نیز آسیب دید.


پایان پیام/

کد خبر 202267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha