نصب 12 علمک برداشت آب در کمپ های اسکان زلزله زدگان زهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از نصب 12علمک برداشت آب در کنارچادرهای اسکان زلزله زدگان خبر داد وگفت: هیچ خللی درشبکه آبرسانی بخش زهان وارد نشده و این شبکه پایداری خود را حفظ کرده است.

علی اکبر بسکابادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: 17 روستای بخش زهان به نوعی تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند که از این تعداد 16 روستا دارای شبکه آبرسانی و یک روستا فاقد شبکه لوله کشی بوده است.

 

وی افزود: شبکه آبرسانی در این روستاها پایداری خود را حفظ کرده و قطعی آب نداشتیم و زلزله تنها موجب تخریب برخی از چاه ها شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اختلالی در برداشت آب از سوی مردم از شبکه آب به وجود نیامده بود ولی برای اطمینان بیشتر 6 تانکر آب (4 تانکر از سوی آب و فاضلاب روستایی،2 تانکر دیگر شهرداری ها) بلافاصله بعد از وقوع زلزله به روستاهای زلزله زده اعزام شد.

 

وی ادامه داد: دراولین گام؛ شیر ورودی شبکه آبرسانی برخی از خانه ها که تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بود توسط کارشناسان قطع شد که درصورت ترکیدگی لوله های داخل منازل، آبگرفتگی اتفاق نیفتند.

 

وی عنوان کرد: نصب 12 علمک برداشت آب در کمپ های اسکان زلزله زدگان در روستاهای شاج و حسین آباد و عباس آباد دومین اقدام از سوی این نهاد برای تامین آب شرب مورد نیاز زلزله زدگان بود.


بسکابادی تاکید کرد: در حال حاضر 30 کیلومتر از شبکه توزیع مناطق زلزله زده آب نیاز به نوسازی دارد که نیازمند 1.5 میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی یادآور شد: شبکه توزیع آب 500 خانوار نیاز به بهسازی دارد که علاوه بر 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی شبکه توزیع آب، نیازمند 150 هزار تومان از سوی مشترکان هستیم که امید است دولت این هزینه را پرداخت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از آغاز کار بنیاد مسکن برای ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله زده، شرکت آب و فاضلاب روستایی برای نوسازی و بهسازی شبکه آبرسانی آمادگی کامل دارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 202514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha