دفن بهداشتی 317راس دام در منطقه زلزله زده زهان/لاشه برداری ادامه دارد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از دفن بهداشتی 317 راس دام در منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: عملیات لاشه برداری در این مناطق همچنان ادامه داد.

محمد علی رضایی، مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله 2 اکیپ امداد دامپزشکی در منطقه زهان مستقر شدند.


وی با بیان اینکه روز اول پس از زلزله 5 اکیپ امداد دامپزشکی به منطقه زلزله زده اعزام شدند، افزود: این اکیپ ها شامل 28 نفر دامپزشک، کاردان و تکنسین دام هستند.


مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی از اعزام 8 اکیپ امداد دامپزشکی در روز گذشته به منطقه زلزله زده زهان خبر داد و گفت: این اکیپ ها از 8 دامپزشک و 27 نفر کاردان و تکنسین دامپزشکی تشکیل و در روستاهای حسین آباد، شاج و عباس آباد مستقر می شوند.


رضایی با بیان اینکه عملیات لاشه برداری، دفن بهداشتی لاشه، ضدعفونی اصطبل ها و درمان دام های مصدوم در مرحله اول و اولویت اقدامات دامپرشکی می باشد، اذعان کرد: پس از اتمام آوار برداری انتقال دام های غیر قابل درمان به کشتارگاه ها، واکسینه کردن دام های سالم علیه بیماری های مشترک بین دام و انسان انجام می شود.


وی ادامه داد: روز اول پس از وقوع زلزله 208 لاشه دام از روستاهای حسین آباد، شاج، زردان، کبودان و نخرود دفن بهداشتی شده و 850 متر مربع ضدعفونی و سم پاشی شده است.


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: روز دوم پس از وقوع زلزله 109 لاشه دام از روستاهای حسین آباد و شاج دفن بهداشتی شده و یک هزار و 500 متر مربع ضدعفونی و سم پاشی شده است.


رضایی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 200 راس دام در این مناطق وجود داشته است، یادآور شد: پیش بینی می شود نیمی از این دام ها تلف شده باشند.


پایان پیام/ 

کد خبر 202551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha