اختصاص 31 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به مناطق زلزله زده زهان

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 31 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض از سوی هیات دولت به مناطق زلزله زده استان خبر داد.

قهرمان رشید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: از این میزان 6 میلیارد تومان کمک بلاعوض و عمرانی و 25 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت است.

 

وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی 12.5 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض می شود.

 

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی برآورد خسارت در مناطق زلزله زده خراسان جنوبی را 32 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: هیات دولت 31 میلیارد تومان مصوب کرده است که در صورت نیاز بیشتر، اضافه کردن متمم به این مصوبه امکان پذیر است.

 

وی با اشاره به دفن 548 لاشه دام در مناطق زلزله زده زهان گفت: پیش بینی می شود حدود 800 راس دام در بخش زهان بر اثر زلزله تلف شده باشد که بعد از اتمام کار، خسارت از طریق بیمه پرداخت می شود.

 

رشید با تاکید براینکه کار آواربرداری با قوت هر چه تمام در مناطق زلزله زده در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با اتمام کار آواربرداری، ساخت منازل مسکونی از سوی بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

 

وی یادآور شد: بحث نوع ساخت و چگونگی انجام این کار در یک هفته آینده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان متولی اصلی اعلام خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی درخصوص اعلام شماره حساب به منظور جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان زهانی گفت: در مدت امروز و فردا شماره حساب از سوی جمعیت هلال احمر اعلام خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 204059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha