زنگ هشدار بحران مالی قاره سبز قطع نشده است

صدر اعظم آلمان با سخنرانی ای محتاطانه درباره بحران مالی حاکم بر اروپا هشدار های داده شده در این باره را پایان نیافتنی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از لتریبون، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک گفتگوی تلویزیونی ابراز کرد که بحران مالی قاره سبز را فرا گرفته است و اگرچه همه کشورهای این قاره را شامل نمی شود اما برداشتن هشدارها در این باره کاری عجولانه و غیر منطقی است.
در این گفتگو مرکل با رد نظر اولاند که مدعی شده بود اروپا بحران مالی را پشت سر گذاشته است پیش بینی کرد که سخن از پایان بحران مالی کارشناسانه نیست.
با وجود اینکه کشور آلمان در مرتفع کردن مشکلات مالی نسبت به سایر کشورهای بحران زده اروپایی پیشرو بوده است، مرکل در این گفتگو جرات نکرد به برطرف شدن بحران مالی ادعایی داشته باشد.
وی در این گفتگو که به بهانه اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا شکل گرفت، گواهی داد که همچنان شواهدی دال بر تمرکز بحران مالی در اروپا وجود دارد.
مرکل با ابراز اینکه سران کشورهای اروپایی از یورو دفاع می کنند، ادامه داد که ما در مسیر خوبی قرار داریم.
این در حالی است که فرانسوا اولاند اطمینان داده است که بحران برای اروپا پشت سر گذاشته است و به همه تلاش هایی که در جهت رفع مشکلات اقتصادی ارائه شده است، تبریک گفت.
در قبال تصور ات اولاند درباره بحران اقتصادی اروپا مرکل اعتقاد دارد اصلاحات جامع تری باید پیاده شود و در کنار آن صدراعظم آلمان اعتراف کرد: من هنوز همکاری موثری که لازمه حل بحران اقتصادی اروپا باشد، ندیده ام . در طول دو سال و نیم گذشته ، ما مدعی شدیم که می توانیم به بحران فائق آییم اما همچنان در آن غوطه ور هستیم.

پایان پیام/

کد خبر 204231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha