توزیع 860 هزار لیتر سوخت در مناطق زلزله زده زهان

معاون فرماندار زیرکوه از توزیع 860 هزار لیتر سوخت رایگان در روستاهای زلزله زده شاج، عباس آباد، حسین آباد، نخرود و زردان خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تامین سوخت زلزله زدگان نداریم.

علی اکبر اکبری راد در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در اولین روز وقوع زلزله زهان 52 هزار لیتر سوخت بین مردم زلزله زده توزیع شد.

 

وی با تاکید براینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت زلزله زدگان نداریم، افزود: ذخیره سازی نفت در پمپ های زهان و اسفدن انجام شده است.

 

معاون فرماندار زیرکوه و نماینده ویژه مدیریت بحران در منطقه زیرکوه با اشاره به افزایش سرما در مناطق زلزله زده؛ خواستار تامین 150 دستگاه کانکس برای اسکان مردم شد و ادامه داد: تامین کانکس برای روستاهای شاج و حسین آباد اولویت دارد.

 

وی گفت: در صورت تامین کانکس ها، مردم وسائل خود را در چادرها گذاشته و با توجه به برودت سرما، تا ساخته شدن منازل مسکونی در کانکس ها زندگی می کنند.

 

سم پاشی و ضدعفونی 6 هزار مترمربع از مناطق زلزله زده

وی با اشاره به اینکه 558 لاشه دام تاکنون درمنطقه زلزله زده دفن شده است، افزود: 50 قطعه طیور نیز در این زلزله تلف شده است.

 

اکبری راد ادامه داد: درمان 108 راس دام که در زلزله مسدوم شده بودند نیز توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام شده است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر عملیات سم پاشی و ضدعفونی 6 هزار مترمربع برای جلوگیری از انتقال بیماری ها انجام شده است.

 

حضور 7 پزشک در روستاهای شاج و حسین آباد
معاون فرماندار زیرکوه یادآور شد: در حال حاضر 2 پزشک متخصص و 5 پزشک عمومی با حضور در 2 روستای شاج و حسین آباد کار درمان مردم زلزله زده را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز هفتمین روز درگذشت 6 نفر از مردم بخش زهان در زلزله هفته گذشته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مراسمی با حضور خانواده زلزله زدگان و برخی از مسئولان برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 204384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha