لاریجانی‌خواستارتشکیل‌کمیته‌ای‌درمجلس‌برای‌بررسی‌ابعادمختلف‌فتنه‌شد

رییس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام آمریکایی و صهیونیستی فتنه‌گران در روز گذشته از رؤسای کمیسیون‌های مجلس خواست در اسرع وقت کمیته‌ای تشکیل دهند و ابعاد مختلف اقدام روز گذشته فتنه‌گران را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز سه‌شنبه 26 بهمن خود خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همان‌گونه که مستحضرید در ظرف دو ماه اخیر که باید آن را دوران شکوفایی بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه نامید و در این ایام صدای شکسته شدن استخوان‌های دیکتاتورهای وابسته به آمریکا و صهیونیسم شنیده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دو حرکت کاملا متمایز در مقابل هم قرار داشتند، اظهار کرد: اولین حرکت، حرکت آمریکا و صهیونیسم‌ها و کشورهای دیکتاتوری وابسته به آنها در منطقه که تلاش می‌کردند به هر نحو ممکن از انقلاب و نهضت‌های آزادی‌بخش در تونس، مصر و برخی مناطق دیگر جلوگیری نماید و از همه شیوه‌های سرکوب، فریب‌کاری، عقب‌نشینی‌های تاکتیکی، راه‌اندازی درگیری‌های تصنعی داخلی با اسب و شتر و ایجاد سلطه نظامی با حداقل جابجایی قدرت و چرخش‌های عجیب و غریب ایالات متحده در مواضع سیاسی و گاه مواضع کاملا متضاد در یک زمان بهره جستند.

 

لاریجانی با تأکید بر اینکه آمریکا در انقلاب مصر ابتدا با تجربه تونس با دستپاچگی موضعی مردد گرفت، اظهار کرد: آنها بعد که حجم توده‌های مردم در مقابل خود یافتند به سوی مردم مصر موضع‌گیری کردند و به فاصله چند روز با اعزام فرستاده ویژه به مصر به حمایت از مبارک اقدام کرد و در روزهای آخر به ناچار تسلیم اراده ملت مصر شد و با قربانی کردن دست‌نشانده خود عده‌ای از نظامیان را مورد حمایت قرار داد تا شاید بتواند قیام ملت را در همین مرحله متوقف کند و با ظاهری از دموکراسی تسلط خود و صهیونیست‌ها را همچنان ثبت کند.

 

وی تأکید کرد: غرب و دیکتاتورهای منطقه نیز همسو با آمریکا حرکت کردند، به نحوی که صدراعظم آلمان فوری برای حمایت از اسراییل به آنجا سفر کرد و برخی پادشاهان در منطقه به دست و پا افتادند.

رییس مجلس تصریح کرد: جالب این است که در طول این مدت که آمریکا و غرب چنین سیاستی را در حفظ دیکتاتوری‌های وابسته دنبال می‌کردند فریادهای دروغین آنها برای دموکراسی بلند بود.

 

وی دومین حرکت را حرکت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با صراحت از این نهضت‌های اخیر در منطقه حمایت کرد و البته برخی کشورهای دیگر منطقه هم بودند که با ملاحظاتی حمایت‌هایی کردند.

نماینده قم در خانه ملت یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مکتب امام (ره) و مسلک رهبری معظم به دفاع از مظلومان و مستضعفان را یک نوع رکن تفکر انقلاب می‌داند و این نهضت‌ها را موج جدید بیداری اسلامی در منطقه دانسته که ریشه‌های آن را باید در چند دهه مجاهدت از یک سو و تحقیر مسلمانان از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از سوی دیگر جست‌وجو کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه نهضت‌های امت اسلامی در پی احیای مجدد هویت خویش هستند، گفت: این نهضت‌ها قصد ندارند نظام‌های دیکتاتوری وابسته به دموکراسی دروغین آمریکایی وابسته تبدیل کنند.

رییس مجلس با اشاره به اینکه صف‌آرایی این دو جریان در این مدت به وضوح مشاهده می‌‌شد، تأکید کرد: به میزانی که این نهضت‌ها حرکت رو به جلو داشتند آمریکا ضمن تغییر تاکتیک عصبانیت خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران آشکار می‌کرد.

 

وی ادامه داد: کاخ سفید و سایر مقامات امنیتی و سیاسی آمریکا بارها از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این نهضت‌ها انتقاد کرده‌اند و گاه ملت ایران را متهم به ریاکاری کردند.

رییس خانه ملت با اشاره به سخنان رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا یادآور شد: ریشه این ماجرا در سخنان رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا آشکار شد که گفت باید اعتراف کرد که استراتژی بلندمدت آمریکا در مقابل ایران در منطقه با شکست مواجه شده است.

 

وی ادامه داد: آمریکا با سرپوش گذاشتن بر این شکست به یک جریان بدلی دامن زد که راهپیمایی در 25 بهمن برای حمایت از مردم مصر و تونس بود و این حرکت در حالی بود که ملت ایران در 22 بهمن در دفاع از انقلاب مصر به صحنه آمدند اما برای این جریان اغراض عده‌ای ورشکسته سیاسی خارج‌نشین و شاهزاده نگون‌بخت و مقامات و رسانه‌های اسراییلی و آمریکا در حمایت از آن چیزی هم نداشت.

 

وی گفت: همه هدف این بود که با مشابه‌سازی مدعی شوند بحران در نظام‌های دیکتاتوری و وابسته آمریکا در منطقه تقسیم یافته و ایران که 32 سال است پیشتاز مردم‌سالاری در منطقه بوده است هم دچار مسئله داخلی است.

رییس مجلس این حرکت ضد انقلابی را نتیجه عصبانیت آمریکا از حمایت ایران از نهضت‌های آزادی‌بخش منطقه عنوان کرد و گفت: این‌گونه حرکت‌ها تازگی ندارد و از ابتدای انقلاب نیز همین مسیر را دنبال کردند اما نکته‌ای قابل توجه در این امر وجود دارد.

 

وی با اشاره به این نکته یادآور شد: اول دستپاچگی آمریکا و ضد انقلاب که از کسانی برای دفاع از انقلاب مصر و تونس کمک خواستند که در کارنامه خود حمایت ایران از فلسطین و لبنان را به تمسخر کشیدند و شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند، پس چگونه این جریان از یک حالت ایستایی در عین ملی‌گرا به حمایت از نهضت‌های منطقه کشیده شد؛ این پدیده نفاق مدرن عاملی بود که روشن کرد برای تحقیر و ایجاد تردید و انصراف در اذهان ملت‌های منطقه است که دست از مبارزه آزادی‌بخش خود بکشند.

 

وی ماهیت این جریان‌سازی موازی را ماهیتی دست‌ساز آمریکا و ضد اسلامی و ضد ملی دانست و تأکید کرد: هر چند ظاهر آن حمایت از مردم مصر و تونس بود اما باطن آن بازی در میدان حریف بود که برای تخریب اراده ملت ما و انقلاب اسلامی طراحی شده بود.

وی تأکید کرد: آقایانی که در ایران اطلاعیه صادر کردند و در دام و حقه طراحی شده آمریکا افتادند چگونه قدری تأمل نکردند که چه نفعی از این اقدام برای ملل منطقه حاصل می‌شود و با چه تحلیلی دست به این کار زدند، آیا نباید از حمایت و وجد و سرور آمریکا و اسراییل و سلطنت‌طلب‌ها شبهه حاصل می‌کردند؟ آیا نام این اقدام چیزی جز گمراهی و فتنه است؟

 

وی یادآور شد: شما می‌دانستید که راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران برای تقویت اراده ملت‌ها در پی‌گیری نهضت‌های آزاد‌ی‌بخش امری مهم و ضروری بود اما آمریکا دنبال راهپیمایی‌های تصنعی بود که اراده ملت‌های در حال انقلاب را سست کند و متأسفانه شما وسیله این حرکت شدید. می‌گویند چرا ملت ایران که از این انقلاب‌ها حمایت می‌کند به چنین راهپیمایی‌های تصنعی و آمریکایی اجازه می‌دهد؟

 

وی با تأکید بر اینکه نباید به این راهپیمایی‌های تصنعی هم اجازه بدهند، گفت: اگر وزارت کشور هم در این امر تخلف می‌کرد قطعا مجلس با وزیر مربوطه برخورد می‌کرد.

وی تأکید کرد: مگر بنا است ما چشم خود را بر واقعیت‌های ضد انقلاب آمریکا ببندیم و اگر قرآن هم بر سر نیزه کردند حمل به صحت کنیم؟ اگر روزی عده‌ای بخواهند بر علیه اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن و ائمه اطهار تظاهرات کنند کسی به آنها اجازه می‌دهد؟

نماینده قم در خانه ملت برگزاری چنین تظاهراتی را در شرایط فعلی امری ناشایست عنوان کرد و افزود: برگزاری تظاهراتی از این سنخ در چنین شرایطی بدتر از این بود، هر چند که رویه آن بزک شده بود.

 

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی این اقدام را آمریکایی و صهیونیستی و ضد ملی گمراه‌گران فتنه‌گر را محکوم می‌کند، گفت: آمریکا مطمئن باشد با این روش‌های مزورانه چهره منفورش در ایران و منطقه خراب‌تر می‌شود و اراده ملت‌ها در مبارزه با آمریکا و صهیونیسم عمیق‌تر می‌شود.

لاریجانی تأکید کرد: آمریکا تردید نکند که با این روش‌های مزورانه دست‌ساز آنان ملت ایران در حمایت از ملت‌های آزادی‌بخش مصمم‌تر خواهد شد.

 

وی یادآور شد: لازم می‌دانم با توجه به حساسیت‌های منطقه این رفتارهای مزورانه آمریکا مجلس شورای اسلامی بررسی دقیق‌تر از ماهیت این جریان ضد انقلابی بکند و اگر نمایندگان عزیز موافق باشند ما از رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست‌ خارجی، شوراها و امور داخلی، اصل نود، فرهنگی و قضایی می‌خواهیم در اسرع وقت کمیته‌ای تشکیل دهند به ابعاد مختلف و سیر آن را از امروز مورد بررسی قرار دهند و ظرف چند روز آینده گزارش خود را به مجلس ارایه دهند که هر نماینده محترمی بداند با این جریان چگونه برخورد کند و هم ملت ایران و هم دستگاه‌های مختلف وظیفه خودشان را بدانند.

 

در پی سخنان رییس مجلس نمایندگان چندین بار شعارهایی نظیر موسوی کروبی اعدام باید گردند، مرگ بر موسوی- کروبی و خاتمی، حمایت خود از سخنان رییس مجلس را بیان کردند.

همچنین در پایان سخنان رییس مجلس اکثر نمایندگان با تجمع در جلوی جایگاه هیئت‌رییسه با سر دادن شعارهایی نظیر موسوی کروبی اعدام باید گردند، مرگ بر موسوی-کروبی و خاتمی، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس راهپیمایی روز گذشته فتنه‌گران را محکوم کردند.

 

لازم به ذکر است، اسماعیل کوثری، نماینده تهران، مهدی کوچک‌زاده و حجت‌الاسلام حمیدرضا رسایی شعارهای نمایندگان را رهبری می‌کردند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 20469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسافر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    عجب از آقاي ايشوووون! بالاخره يه بار بموقع اظهار نظر کردند و تحقيق در مورد فتنه 88 چي؟ به اندازه ي کهريزک مهم نيس برادر اين عکس هم مناسبتي با مواضع گذشته ي ايشون نداره چفيه مناسبتي نيست برادرکه هروقت اقتضا کرد به گردن بيندازي شانه هاي مولايم جاي چفيه است